Declarația anuală privind beneficiarul real a fost eliminată din nou, în Parlament, după ce mai multe amendamente la un proiect de lege privind prevenirea și combaterea spălării banilor au fost adoptate prin vot final de Camera Deputaților, în calitate de for decizional al Parlamentului.
Pentru a intra în vigoare, prevederea mai trebuie doar promulgată de șeful statului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deputatul Claudiu Năsui, fost ministru al Economiei, a anunțat ulterior că ministerul a inițiat consultări cu Comisia Europeană referitor la modificarea legislației care impune depunerea declarației privind beneficiarul real. Potrivit acestuia, Comisia Europeană solicită doar declarația inițială, astfel încât să existe baza de date, dar și actualizarea informațiilor când este necesar.
După cum a relatat anterior Profit.ro, alături de alți colegi parlamentari, deputatul USR a depus o serie de amendamente, votate în comisii, la legislația actuală pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, cea care instituie obligația depunerii unei declarații privind beneficiarul real.
CITEȘTE ȘI Nouă posibilitate de direcționare a cotei de 3,5% din impozitul pe venitAstfel, conform acestor amendamente, adoptate acum de Parlament, ”persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului depun la înmatriculare, și ori de câte ori intervine o modificare, o declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăților”, cu excepția, ca și până acum, a regiilor autonome, companiilor și societăților naționale și societăților deținute integral sau majoritar de stat.
Prin urmare este eliminată declarația obligatorie anuală, legea încă în vigoare impunând obligația chiar și în lipsa unor modificări privind beneficiarul real.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Modificări importante la sponsorizările efectuate de microîntreprinderi și firme plătitoare de impozit pe profit. Apar noi formulare fiscaleAu fost stabilite însă și excepții, iar declarația anuală va fi în continuare obligatorie pentru ”persoanele juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, care au în structura acționariatului entități înmatriculate/înregistrate și/sau care au sediul fiscal în jurisdicții necooperante din punct de vedere fiscal și/sau în jurisdicții cu grad înalt de risc de spălare a banilor și/sau finanțare a terorismului și/sau în jurisdicții aflate sub monitorizarea organismelor internaționale relevante, pentru risc de spălare a banilor/finanțare a terorismului”. În cazul acesta, declarația anuală privind beneficiarul real se va depune în termen de 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare anuale.
Tot în aceste situații, termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real va fi de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Schimbarea impozitării veniturilor din tranzacții imobiliare și moșteniri. Nivel minim al impozitului, cu renunțare la notificarea ANAFAleșii au mai stabilit că persoanele juridice înmatriculate în registrul comerțului anterior datei de intrare în vigoare a noii legi au îndeplinită obligația actualizării declarației dacă au depus cel puțin o declarație privind beneficiarul real ulterior datei de intrare a noilor prevederi.
Pentru toate cazurile, în cazul în care intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declarația se depune în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.
CITEȘTE ȘI Câștigul salarial real s-a redus în sectorul bugetar. Cei mai afectați sunt funcționarii și profesoriiDeclarația pe proprie răspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice va cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, respectiv numele, prenumele, data și locul nașterii, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, cetățenia, domiciliul sau reședința, precum și modalitățile în care se exercită controlul asupra persoanei juridice.
De asemenea, declarația privind beneficiarul real poate avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și poate fi transmisă la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă și curier sau prin ghișeul oficiului registrului comerțului, personal sau prin reprezentant.
Potrivit noilor modificări, declarația privind beneficiarul real poate fi dată și în fața reprezentantului oficiului registrului comerțului sau se poate depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.