Ministerul Finanțelor va prelua, începând cu 1 iunie 2019, de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC) și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, activitatea de soluționare a contestațiilor formulate împotriva titlurilor de creanță, precum și a altor acte administrative fiscale emise de organul central fiscal, posturile și personalul aferent acesteia, în baza unui proiect de ordonanță de urgență deja redactat la nivelul ministerului, au declarat surse oficiale. Măsura a fost anunțată încă din ianuarie de Profit.ro, însă în proiectul obținut la momentul respectiv, data de la care urma să fie efectuat transferul era 1 aprilie, în timp ce acum transferul este avut în vedere pentru 1 iunie.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Numărul de angajați vizați de mutarea soluționării contestațiilor s-ar situa la circa 200 de persoane, potrivit informațiilor Profit.ro.
Conform surselor, în documentul redactat este prevăzut și că personalul din aparatul propriu al Ministerului Finanțelor va beneficia deja de acum de salariile de bază prevăzute de lege pentru anul 2022. Ministerul Finanțelor are peste 1.800 de angajați care vor beneficia de aceste majorări. Proiectul de Ordonanță nu prevede măsuri similare pentru cei circa 24.000 de angajați ai ANAF sau pentru cei ai altor structuri din subordinea Finanțelor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De ce este important: În prezent, ANAF este autoritatea care emite actul inițial, dar și cea care soluționează contestațiile la acesta.
Contestațiile aflate în curs de soluționare la 1 iunie 2019 vor fi predate și soluționate de structura specializată de soluționare a contestațiilor din Ministerul Finanțelor,
În opinia Finanțelor, avantajele unui astfel de transfer sunt:
- Se asigură imparțialitatea în luarea deciziilor cu privire la contestațiile formulate de contribuabili împotriva tuturor actelor emise de administrația fiscală (atât titluri de creanță fiscală cât și alte acte administrative fiscale);
- Se asigură exercitarea de către Ministerul Finanțelor a prerogativelor legale de autoritate fiscală competentă, precum și de coordonare a aplicării unitare a prevederilor legislației fiscale;
- Degrevează organele fiscale emitente a actelor administrative fiscale (altele decât titlurile de creanță fiscală) de soluționarea contestațiilor formulate împotriva acestor acte;