Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) din Uniunea Europeană au șansa de a beneficia de o reducere semnificativă a taxelor pentru înregistrarea mărcilor, brevetelor și designurilor, datorită noilor măsuri adoptate de Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) și Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).
Acum, taxele pentru înregistrarea mărcilor sunt reduse cu 75%, iar rambursarea se face direct în contul solicitanților, arată Jurnalul de Afaceri.
Cum poți beneficia de reducerea taxelor?
Cel mai simplu mod ar fi sa completezi formularul acesta cu mențiunea la observații : “ Doresc finanțare“ sau poți și să urmezi singur trei pași simpli:
1. Verifică disponibilitatea brandului tău pe www.inregistrare-marci.ro.
2. Depune online cererea pentru rambursarea taxelor și primești decizia în câteva zile.
3. Înregistrează marca, brevetul sau designul, urmând procedurile la OSIM, EUIPO sau OMPI (Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale).
Este important de menționat că numărul cererilor este limitat, iar selecția se face pe principiul „primul venit, primul servit”.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Insolvențele din România au crescutTaxe pentru înregistrarea mărcilor. Sprijin financiar pentru IMM-uri
Facilitatea oferită sprijină IMM-urile cu sediul în Uniunea Europeană, iar cererea poate fi depusă fie de proprietar, un angajat al companiei, fie de un reprezentant autorizat. Taxele eligibile care pot fi rambursate includ:
• Până la 1500 EUR pentru taxele aferente brevetelor, plus 2000 EUR pentru cheltuieli juridice privind redactarea și depunerea cererii de brevet.
• Până la 1000 EUR pentru taxele asociate mărcilor și desenelor/modelelor.
Rambursarea acestor taxe se efectuează direct în conturile bancare ale IMM-urilor solicitante.
Această reducere reprezintă o oportunitate excepțională pentru întreprinderile mici și mijlocii de a-și proteja proprietatea intelectuală la costuri minime, contribuind astfel la dezvoltarea și securizarea afacerilor lor în contextul pieței europene și internaționale.
“Până la urmă brandul este firma și el este de fapt activul esențial care se transmite celor care o preiau. De aceea acest program are succes în Europa (finanțările pentru anul 2024 s-au terminat în luna iulie și abia acum au fost suplimentate), pentru că face din orice firmă posesoarea unui brand înregistrat, deci a unui drept exclusiv prin care te identifică clienții.” – spune Radu Bozocea, expert în drepturi de proprietate intelectuală și partener în cadrul agenției Weizmann Ariana & Partners.