”Există o formă în care o mașină nouă are un discount de aproximativ 20% dacă este nouă iar o mașină veche cu cât este mai veche are o penalizare de aproximativ 20% față de impozitul standard.
Deci în propunerile care sunt făcute practic deținerea unei mașini euro 2 euro 3 este o penalizare de câteva procente iar deținerea unei mașini nouă înseamnă un discount de câteva procente. Acesta este realitatea”, a spus Bolojan, la stirileprotv.
El a adăugat însă că noile impozite țin cont și de capacitatea cilindrică a mașinii.
”Există o logică în aceste impozite pe proprietate, în sensul în care se penalizează, e adevărat, cu o valoare rezonabilă, deținerea unei mașini vechi și se acordă un discount la o mașină nouă, dar impozitul de bază, sigur, este pe capacitatea cilindrică. Cu cât ai o capacitate cilindrică mai mare, cu atâta vei plăti mai mult.
Cu cât este o capacitate cilindrică mai mică, cu atâta vei plăți mai puțin. Deci, există cele două logici: plata direct proporțional cu capacitatea cilindrică și plata invers proporțională cu vechimea mașinii”, a arătat premierul.
Sistemul de calcul al impozitului pe mijloacele de transport va diferenția între vehiculele mai poluante și cele mai puțin poluante în conformitate cu principiul ”poluatorul plătește”, conform noului mecanism de impozitare pe care Guvernul și-a angajat răspunderea și care a fost adoptat din nou de Parlament.
Cel mai puțin ar urma să plătească impozit mașinile electrice, circa 80 de lei pe an, urmate de cele hibride, și de cele cu norme de poluare Euro 6, care vor avea un impozit în jurul a 120 de lei pe an. Ulterior, cu cât gradul de poluare este mai ridicat, impozitul crește.
În funcție de capacitatea cilindrică și norma de poluare, formula de calcul se va aplică doar primelor opt categorii de mijloace de transport cu tracțiune mecanică:
1) Motociclete, tricicluri, cvadricicluri și autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cm3, inclusiv;
2) Motociclete, tricicluri și cvadricicluri cu capacitatea cilindrică de peste 1.600 cm3;
3) Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 și 2.000 cm3 inclusiv;
4) Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm3 și 2.600 cm3 inclusiv;
5) Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 și 3.000 cm3 inclusiv;
6) Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3;
7) Autobuze, autocare, microbuze;
8) Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv.
În cazul oricăruia dintre următoarele autovehicule, impozitul pe mijloacele de transport se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a acestuia și norma de poluare, prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cm3 sau fracțiune din aceasta cu suma corespunzătoare din tabelul următor:















