ANAF a început o campanie de acțiuni de control la firmele care au în proprietate ori administrare/gestiune spații a cărordestinație principală este organizarea de nunți, botezuri, aniversări etc. Controalele vizează, la fel ca în cazul celor derulate în cluburi, baruri și la alte societăți, fiscalizarea veniturilor, inclusiv prin dotarea și utilizarea caselor de marcat - în cazurile în care există această obligație legală - existența documentelor justificative pentru bunurile destinate comercializării, ca și verificarea existenței formelor legale pentru încadrarea în muncă a persoanelor care participă la activitatea comercială respectivă.
În perioada 30 iunie-28 august, inspectorii DGAF au verificat 214 firme și au aplicat 44 sancțiuni contravenționale (43 amenzi și 1 avertisment) în valoare totală de 564.789 lei (amenzi și confiscări) respectiv:
- amenzi contravenționale în valoare totală de 476.885 lei;
- confiscări (numerar și bunuri) în valoare totală de 87.904 lei;
- s-a aplicat măsura suspendării activității în cazul a 6 contribuabili( 5 pentru nedotare cu AMEF și 1 pentru nerespectarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal);
- au estimat implicații fiscale în valoare de 41.119 lei.
Acțiunile continuă cu scopul principal de creștere a gradului de conformare la înregistrarea veniturilor realizate și la declararea creanțelor fiscale aferente activității desfășurate și, în plan secundar, pentru descoperirea și sancționarea faptelor de evaziune fiscală precum și a abaterilor de la legislația fiscală, financiară și contabilă.
În ceea ce privește rezultatele indirecte, în planul conformării, la nivelul DRAF București, din compararea rapoartelor Z aferente unei perioade de 14 zile anterioare controlului, precum și a rapoartelor Z aferente unei perioade de 14 zile ulterioare controlului, s-a constatat o creștere medie a fiscalizării de 14,5% rezultând astfel o conformare voluntară a creșterii sumelor fiscalizate de 787.553 lei.