Vodafone în dilemă: să șteargă sau nu datele cu caracter personal? SRI intervine

Vodafone în dilemă: să șteargă sau nu datele cu caracter personal? SRI intervine
scris 16 oct 2018

Vodafone România a prezentat în fața instanței, într-un dosar împotriva unei decizii a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), o adresă emisă de Serviciul Român de Informații (SRI) care arată că “ștergerea/distrugerea datelor cu caracter personal ale abonaților privind codul numeric personal (CNP) este de natură să afecteze îndeplinirea de către companie a obligației legale de a acorda sprijin organelor de stat cu atribuții în domeniul apărării și securității naționale”, obligație care îi revine în calitate de furnizor de servicii de comunicații destinate publicului.

În plus, ștergerea/distrugerea datelor cu caracter personal ale abonaților este de natură să afecteze îndeplinirea de către SRI a atribuțiilor circumscrise activității de realizare a securității naționale, se arată în motivarea unei hotărâri a Curții de Apel București din 12 septembrie, în dosarul în care Vodafone România a solicitat suspendarea unei decizii a ANSPDCP din 18 mai 2018. Instanța a respins cererea de suspendare la 12 septembrie, iar operatorul a atacat sentința la instanța superioară la 8 octombrie.

Urmărește-ne și pe Google News
Jerry’s Pizza a inaugurat o noua locație în București CITEȘTE ȘI Jerry’s Pizza a inaugurat o noua locație în București
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

“Sub aspectul celei de-a doua condiții , respectiv producerea unei pagube iminente sau după caz perturbarea previzibilă gravă a funcționării autorității sau a unui serviciu public, s-a susținut că și această condiție este îndeplinită întrucât, prin măsurile dispuse de ANSPDCP, se ajunge la situația paradoxală și de neacceptat potrivit căreia, pentru a se conforma celor dispuse prin această decizie (Decizia nr. 102/18.05.2018 – n.r.), ar trebui să încalce prevederile altor legi cu incidență în domeniul de activitate al societății. Așadar, s-a solicitat să se observe că din adresa nr. xxxxxx/19.06.2018 emisă de Serviciul Român de Informații rezultă, dincolo de orice dubiu, că «ștergerea/distrugerea, de către compania dumneavoastră, a datelor cu caracter personal ale abonaților privind codul numeric personal (CNP) si a celorlalte date cu caracter general cu o funcție de identificare de aplicabilitate generală, este de natură să afecteze atât îndeplinirea de către dumneavoastră a obligației legale de a acorda sprijin organelor de stat cu atribuții în domeniul apărării și securității naționale (obligație ce va revine în calitate de furnizor de servicii de comunicații electronice destinate publicului), cât și îndeplinirea de către Serviciul Român de Informații a atribuțiilor circumscrise activității de realizare a securității naționale». Mai mult, s-a solicitat să se constate că sancțiunea impusă în mod nelegal de către ANSPDCP afectează nu numai desfășurarea serviciului public prestat de societate, ci și desfășurarea serviciului public - de cel puțin egală importanță - privind asigurarea securității naționale”, se arată în motivare.

Missoni Home – povestea brandului premium celebru în materie de home&deco CITEȘTE ȘI Missoni Home – povestea brandului premium celebru în materie de home&deco

Avocații Vodafone România au mai susținut în fața instanței că, potrivit prevederilor legale, compania este obligată să completeze în cuprinsul unei declarații CNP-ul persoanelor fizice cu care are o relație contractuală, indiferent dacă respectiva relație contractuală privește vânzarea de servicii (telefonie, internet etc.) sau de bunuri mobile (telefoane, accesorii etc.).

Profit.ro a anunțat, în prima parte a lunii iulie, că Vodafone România, al doilea jucător pe piața locală de telecomunicații mobile, a contestat în instanță o decizie a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) prin care instituția i-a solicitat ca, în termen de 30 de zile, să șteargă/distrugă datele cu caracter personal, privind codul numeric personal, colectate fără consimțământul expres al persoanelor vizate.

Autoritatea a dispus aceste măsuri după ce a constatat, în urma unei investigații, că operatorul telecom ar fi colectat și stocat copii de pe actele de identitate fără a avea consimțământul expres al persoanelor vizate, prevederi legale exprese în acest sens sau avizul ANSPDCP.

Johnson & Johnson Romania continuă colaborarea cu Smart Everything Everywhere și organizează cea de-a doua ediție a celui mai important hackathon pe teme e-health: Hacking Health 2.0 CITEȘTE ȘI Johnson & Johnson Romania continuă colaborarea cu Smart Everything Everywhere și organizează cea de-a doua ediție a celui mai important hackathon pe teme e-health: Hacking Health 2.0

În urma acestei decizii, Vodafone România a deschis două dosare la Curtea de Apel București, în care a cerut atât anularea deciziei ANSPDCP, cât și suspendarea acesteia.

O decizie similară a fost adoptată de ANSPDCP și în cazul Orange România, liderul pieței locale de telecomunicații mobile, care a contestat-o în instanță.

De asemenea, și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) și Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) au contestat în instanță, fiecare, o decizie similară adoptată de ANSPDCP.

EXCLUSIV ANCOM a decis: cumpără o clădire pentru noul sediu și pune pe masă 30 de milioane de euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ANCOM a decis: cumpără o clădire pentru noul sediu și pune pe masă 30 de milioane de euro

Vodafone România este parte a grupului britanic Vodafone și al doilea jucător local după nivelul veniturilor și numărul clienților.

Operatorul avea 9,94 milioane de clienți la finele anului 2017, în creștere cu 5,2% față de decembrie 2016, potrivit datelor grupului britanic de telecomunicații.

Anul trecut, afacerile companiei au crescut cu 4,5%, la 3,654 de miliarde de lei, conform Ministerului Finanețelor Publice.

viewscnt
Afla mai multe despre
sri
vodafone
anspdcp
date personale
litigiu
dosar