Falimentul City Insurance, fostul lider al pieței al asigurărilor, cu un portofoliu de peste trei milioane de polițe, a generat un volum de business uriaș pentru asigurătorii rămași în piață, pe care aceștia l-au gestionat cu dificultate, spune Viorel Vasile, șeful și fondatorul Safety Broker, liderul pieței de profil.
"Când am întrebat asigurătorii dacă sunt pregătiți pentru valul de solicitări care va urma falimentului City Insurance, toată lumea a luat la mișto întrebarea. Apoi au văzut în următoarele luni care a fost scopul întrebării mele. Volumul de business venit de la City Insurance a fost uriaș. Asigurătorii au făcut foarte greu solicitărilor noastre, dar până la urmă am ajuns la un numitor comun. Pe partea de garanții, în continuare este nevoie de capacitate de subscriere pentru România. Din punct de vedere al RCA, lucrurile s-au reglat. Sunt probleme la CASCO, pentru că City Insurance, prin tarifele practicate, a făcut mult rău pieței. Au fost clienți care au renunțat la CASCO pentru că următorul tarif pe listă era dublu față de City Insurance și e foarte greu să-l convingi să rămână asigurat când el nu a avut nicio daună", a afirmat CEO-ul.
În cursul lunii septembrie 2021, ASF a retras autorizația de funcționare a societății City Insurance, societate ce practica activitate de asigurări generale, cea mai semnificativă parte a portofoliului concentrându-se pe comercializarea polițelor RCA.
Compania avea, conform datelor ASF la 9 luni 2021, o cotă de 18,9% la nivelul pieței de asigurări generale și viață, iar pe RCA ponderea se situa la 43,06%.
Safety Broker este cel mai mare jucător de profil, cu o cotă de 8,26%.