Operatorul prin cablu UPC România a consemnat în primul semestru al acestui an venituri de 361,5 milioane de lei, în creștere cu 6,5% față de iunie 2016, a anunțat compania.
“În T2 al acestui an, UPC România a înregistrat venituri de 183,1 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere de 7,2% față de 170,8 milioane lei în trimestrul II din 2016, respectiv peste 361,5 milioane de lei în semestrul I 2017, comparativ cu 339,5 milioane de lei în semestrul I 2016”, potrivit datelor dintr-un comunicat al operatorului remis Profit.ro.
UPC România avea 1,297 milioane de clienți la finele primului semestru al acestui an, cu 4,2% mai mulți față de iunie 2016 și cu 0,5% peste martie 2017, reiese din datele UPC Holding BV Olanda, parte a grupului american Liberty Global, analizate de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI AFI Europe și Dedeman au decis să anuleze tranzacția de vânzare a clădirilor de birouri AFI Park 1, 2 și 3În ultimele 12 luni, iunie 2016 – iunie 2017, numărul de abonamente a crescut cu 6,2%, la 2,318 milioane.
Segmentul serviciilor de telefonie fixă a înregistrat cel mai bun rezultat, sporul față de iunie 2016 fiind de 16,2%, la 503.200.
Totodată, și serviciile de acces la Internet au avansat cu 8,1%, la 553.700.
Operatorul a obținut rezultate bune și pe zona serviciilor de televiziune digitală, cu un plus de 6,1% față de iunie 2016, la 654.900.
În schimb, televiziunea analogică a continuat trendul de scădere și a ajuns la 254.100 de clienți, de la 274.600 în iunie 2016.
CITEȘTE ȘI Firmele de asigurare și service-urile, către șoferii păgubiți: Fiți foarte atenți la documentele de reparație!Pe total, serviciile de televiziune (cablu și satelit) au urcat cu 2% față de iunie 2016, la 1,261 milioane de utilizatori, evoluție susținută și de avansul numărului de clienți pe satelit cu 2%, la 356.400.
Potrivit datelor Liberty Global, UPC Romania a achiziționat un operator local de talie redusă în cursul celui de-al doilea trimestru al anului, al cărui aport a fost de 5.500 de abonamente la 7.000 de locuințe acoperite.
UPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală.
Anul trecut, cifra de afaceri a operatorului a crescut cu 8%, la 579,07 milioane de lei. Pe de altă parte, UPC Romania a încheiat anul 2016 cu o pierdere de 277,3 milioane de lei, în creștere cu 20,4% față de 2015.
Practic, în intervalul 2006 – 2016, conform datelor de la Ministerul Finanțelor, subsidiara locală a grupului american Liberty Global nu a raportat niciodată profit. Pierderea cumulată a companiei în intervalul menționat se apropie de 3,4 miliarde de lei.
Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.
Principalii concurenți ai UPC România sunt RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom). Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.