Vânzările Grupului Volkswagen au scăzut cu aproximativ o cincime în prima jumătate a acestui an, față de un an mai devreme, cu un declin puternic în Europa, dar livrările de vehicule electrice au fost stimulate de creșterea din China, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Livrările totale către clienții din întreaga lume au scăzut cu 22,4% în trimestrul al doilea, cele din Europa Centrală și de Est, regiune care includea și Rusia, fiind cele mai grav afectate, cu un declin de 49,3%.
Volkswagen a suspendat comerțul și producția din Rusia în martie și a oferit recent plăți angajaților de la una dintre fabricile sale din țară pentru că au renunțat voluntar la locurile de muncă, până la sfârșitul anului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un sindicat a anunțat la începutul acestei luni că fabrica se închide definitiv.
În timp ce vânzările din Rusia au reprezentat doar aproximativ 2% din vânzările totale ale Volkswagen în 2021, războiul a provocat perturbări în industria auto europeană, de la blocaje în lanțul de aprovizionare până la inflația care a afectat livrările în întreaga regiune.
Vânzările Volkswagen în Europa de Vest au scăzut cu 25,7% în trimestrul al doilea, arată datele de vineri, în timp ce China și America au înregistrat o scădere mai moderată, de aproximativ 16-18%.
Livrările de vehicule electrice cu baterie (BEV) au crescut cu puțin peste un sfert, până la 217.100, reprezentând 5,6% din vânzările totale - susținute în mare parte de creșterea semnificativă în China.
În timp ce în Europa, în mod tradițional cea mai puternică piață a vehiculelor electrice a Volkswagen, a înregistrat o scădere de 16,5% a vânzărilor astfel de vehicule în trimestrul al doilea, vânzările s-au dublat în China.
În prima jumătate a anului, vânzările de vehicule electrice ale Volkswagen China au înregistrat o creștere de peste trei ori față de anul trecut, la 63.500 de unități, a raportat compania. Cu toate acestea, producătorul auto rămâne cu mult în urma concurenților locali și a Tesla din China, vânzând de aproximativ de cinci ori mai puține vehicule decât Tesla și de 10 ori mai puține decât producătorul autohton de vehicule electrice BYD.
Vorbind cu jurnaliștii mai devreme, miercuri, șeful Volkswagen pentru China a spus că există perspective promițătoare ca vânzările de vehicule electrice ID să se dubleze în acest an în țară.