UPC Romania contestă o amendă pentru inducerea în eroare a clienților cu sintagma “nelimitat”, dar pierde ciudat un proces cu Fiscul

UPC Romania contestă o amendă pentru inducerea în eroare a clienților cu sintagma “nelimitat”, dar pierde ciudat un proces cu Fiscul
scris 6 mar 2018

UPC Romania, operator de telecomunicații prin cablu, a pierdut un proces cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru că a depus tardiv apelul, în care a contestat o amendă de 3.500 de lei aplicată de Fisc. Inspectorii au constatat, în august 2016, că UPC ar fi indus în eroare clienții prin sintagma "nelimitat", utilizată în cadrul unei campanii de promovare a serviciilor de telefonie.

La finele lunii martie 2017, Judecătoria Sectorului 1 respinsese ca neîntemeiată contestația UPC Romania împotriva procesului verbal constatare și sancționare a contravențiilor, emis în august 2016 de ANAF.

Urmărește-ne și pe Google News

“Prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor (…) din 25 august 2016 întocmit de ANAF, s-a reținut că UPC Romania, în perioada septembrie 2015 – iulie 2016, a utilizat sintagma «nelimitat» în cadrul campaniei publicitare de promovare a serviciilor de telefonie prin intermediul mesajelor publicitare «Alo nelimitat UPC», «Alo Nelimitat Fix», «Alo Nelimitat Romania», «Nelimitat în rețeaua UPC», «Nelimitat pe fix în Romania și Europa», «nelimitat pe fix mobil în SUA, Canada și Israel», prin intermediul mai multor mijloace de comunicare (…), inclusiv prin canalul propriu de informare. Prin utilizarea sintagmei «nelimitat» în scopul promovării serviciilor de telefonie pe bază de contracte care sunt anvelopate de clauze și condiții, prin care furnizorul de servicii are posibilitatea restricționării accesului la rețea unilateral, oricând, temporar sau definitiv, conform prevederilor din «Politica de utilizare rezonabilă a serviciilor de telefonie», UPC Romania a indus în eroare persoanele cărora li se adresează așa cum este descris și detaliat în Anexa care face parte integrantă din prezentul proces verbal de constatare a contravenției. Fapta este prevăzută de articolul 4 coroborat cu articolul 5, litera a din Legea 158/2008, republicată, și sancționată de articolul 10, aliniatul 1 din aceeași lege, fapt pentru care a fost aplicată sancțiunea amenzii în cuantum de 3.500 lei”, se arată într-un document analizat de Profit.ro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Orange pierde în instanță suspendarea unei decizii ANPC, care obligă operatorul să înceteze o practică comercială apreciată ca incorectă, descoperită după un control într-un magazin CITEȘTE ȘI Orange pierde în instanță suspendarea unei decizii ANPC, care obligă operatorul să înceteze o practică comercială apreciată ca incorectă, descoperită după un control într-un magazin

Prin același proces verbal, ANAF a dispus și încetarea folosirii sintagmei «nelimitat» în mesajele de promovare a serviciilor de telefonie de către UPC Romania.

Operatorul telecom a lansat serviciile amintite anterior în septembrie 2014, acestea fiind destinate exclusiv clienților persoane fizice.

“Instanța constată că expresiile «Alo Nelimitat UPC», «Alo Nelimitat Fix» și «Alo Nelimitat Romania» reprezintă atât denumirea și caracteristicile serviciilor prestate, cât și o formă de promovare a serviciilor de telefonie, prin care s-a urmărit atragerea unui număr cât mai mare de clienți”, se arată în document.

Pentru serviciile lansate, UPC Romania a decis să nu introducă praguri de utilizare rezonabilă, cum ar fi, de exemplu, o limitare la 3.000 sau 5.000 de minute pe lună, fapt recunoscut de operatorul telecom prin contestația împotriva procesului verbal emis de ANAF în august 2016.

“Față de această decizie, este evident faptul că o parte dintre noii clienți au optat pentru încheierea unui contract de prestări servicii de telefonie cu UPC Romania, tocmai în considerarea faptului că nu a existat niciun prag de utilizare rezonabilă. (…) Astfel, se observă că deși clienților le-a fost prezentat un serviciu de telefonie cu minute nelimitate, pe toată perioada contractuală, prin articolul 6.3 din Politica de utilizare rezonabilă a serviciilor de telefonie, operatorul și-a rezervat dreptul de a restricționa, în anumite condiții, dreptul clienților de a iniția apeluri o anumită perioadă de timp”, se mai arată în document.

Instanță: Vodafone România trebuie să elimine din contracte mai multe clauze abuzive privind durata minimă a contractelor. Vodafone trebuie să modifice contracte CITEȘTE ȘI Instanță: Vodafone România trebuie să elimine din contracte mai multe clauze abuzive privind durata minimă a contractelor. Vodafone trebuie să modifice contracte

Practic, prin Politica de utilizare rezonabilă a serviciilor de telefonie, operatorul și-ar fi rezervat dreptul de a califica abuzivă orice convorbire care depășește o anumită durată de timp, aspect lăsat la aprecierea subiectivă a operatorului telecom.

De asemenea, a constatat instanța, UPC Romania și-a rezervat dreptul de a califica drept abuzivă inițierea mai multor convorbiri într-o perioadă scurtă de timp.

“Aceste prevederi contractuale aduc atingere dreptului clientului de a avea convorbiri telefonice având o durată foarte mare, precum și dreptului acestuia de a iniția oricând alte convorbiri telefonice, în condițiile în care oferta operatorului cuprinde dreptul clientului de a beneficia de minute nelimitate pe toată perioada contractuală. În acest mod, UPC Romania a putut prejudicia atât clienții, cât și ceilalți furnizori de servicii de telefonie”, se mai spune în document.

Utilizarea cuvântului “nelimitat” este incompatibilă cu dreptul operatorului telecom de a restricționa accesul utilizatorului de bună-credință, a mai constatat instanța, care a apreciat că operatorul telecom a folosit publicitate înșelătoare cu privire la caracteristicile serviciilor, în special în ceea ce privește disponibilitatea și cantitatea.

Telekom atacă la instanța superioară decizia de eliminere a taxei de reziliere anticipată a abonamentelor CITEȘTE ȘI Telekom atacă la instanța superioară decizia de eliminere a taxei de reziliere anticipată a abonamentelor

“Astfel, deși în ofertele sus-menționate nu a fost inclus niciun prag de utilizare rezonabilă, UPC Romania și-a rezervat dreptul de a restricționa accesul clienților la serviciul de telefonie, în mod unilateral, oricând, temporar sau definitiv, în temeiul Politicii de utilizare rezonabilă a serviciilor de telefonie”, se mai spune în document.

În document se mai arată că operatorul ar fi restricționat utilizarea serviciului de telefonie pentru mai multe persoane, unii dintre aceștia inițiind mai multe convorbiri telefonice cu o durată totală sub 600 de minute.

UPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală.

UPC România pregătește lansarea unui serviciu comercial cu viteze de acces la Internet de 1Gbps CITEȘTE ȘI UPC România pregătește lansarea unui serviciu comercial cu viteze de acces la Internet de 1Gbps

Operatorul avea 1,345 milioane de clienți la finele anului 2017, cu 3,8% mai mulți față de decembrie 2016, potrivit datelor anunțate de UPC Holding BV Olanda, parte a grupului american Liberty Global. 

Veniturile nete ale UPC Romania au crescut cu 6,5%, de la 689,3 milioane lei în 2016 la 734,4 milioane lei în 2017. 

Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.

Principalii concurenți ai UPC Romania sunt RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom).

viewscnt
Afla mai multe despre
upc
anaf
amenda
contestatie
litigiu
instanta
nelimitat