Androniu G. Iulian Cosmin Expert Evaluator (Brăila) va realiza pentru Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) un studiu care va identifica varianta cea mai avantajoasă – cumpărare, construire în regie proprie sau închiriere – pentru viitorul sediu al instituției, potrivit datelor remise la solicitarea Profit.ro.
Contractul a fost semnat pentru suma de 44.500 lei, fără TVA.
Potrivit SEAP, Androniu a mai câștigat contracte cu alte autorități ale statului, un exemplu fiind o licitație organizată de CFR Călători pentru evaluarea clădirilor transportatorului feroviat în scopul determinarii valorii impozabile a acestora. Contractul a fost atribuit pentru suma de 7.500 de lei, fără TVA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La procedura de atribuire organizată de ANCOM au depus oferte și Neoval Consulting SRL București și E-Data SRL Craiova.
În prezent, sediul central al instituției este situat în Strada Delea Nouă 2, sector 3, București.
Clădirea a fost închiriată în baza unui contract încheiat în noiembrie 2007, în urma unei proceduri desfășurate "în mod deficitar și fără o analiză din care să reiasă avantajele/dezavantajele închirierii față de varianta achiziției imobilului respectiv", conform datelor dintr-un raport al Curții de Conturi.
CITEȘTE ȘI Trei oferte pentru asigurarea bunurilor și vehiculelor ANCOM. Polițele sunt estimate la 1,1 milioane de lei"Prin contractul de închiriere și prin actele adiționale au fost acceptate unele clauze nefavorabile, ceea ce a condus la efectuarea de cheltuieli fără respectarea principiilor economicității și al bunei gestiuni financiare, respectiv decizia demarării procedurilor de închiriere a unor spații s-a luat în lipsa unor analize/studii, care să conducă la concluzia că închirierea de spații pentru birouri este avantajoasă prin comparație cu achiziția/construirea unui sediu. Procedura de achiziție a serviciilor de închiriere a constat doar în publicarea în presă a unui anunț, prin care au fost indicate sintetic unele caracteristici solicitate de ANRCTI (fosta denumirea a ANCOM - n.r.) în ceea ce privește spațiul de închiriat, dar în lipsa unor norme interne pentru achiziția acestui tip de servicii și fără a fi elaborată o documentație de atribuire prin care să fie stabilite în mod riguros caracteristici tehnice solicitate pentru spațiile de birouri și alte condiții impuse de autoritatea contractantă, în condițiile în care valoarea estimată a contractului a fost stabilită la suma de 7,6 milioane de euro (pentru o perioadă de 48 luni). În acest context este semnificativ de menționat că ANCOM a primit trei oferte (de la trei agenții imobiliare) pentru același imobil, iar prin două dintre aceste oferte s-a consemnat și varianta achiziționării imobilului, prețul de vânzare (cel mai mic) propus de unul dintre ofertanți fiind de 22 milioane de euro (fără TVA)", se arată în raport.
CITEȘTE ȘI ANCOM a amendat cu 1,05 milioane lei operatorii de pe piața comunicațiilor electronice și a serviciilor postaleContractul de închiriere a fost încheiat în condițiile în care acesta conține o serie de clauze defavorabile instituției, spun auditorii, cum ar fi durata contractului de 10 ani cu posibilitatea prelungirii pentru încă 3 ani, imposibilitatea denunțării unilaterale timp de 6 ani, obligația plății unei despăgubiri echivalentă cu 6 chirii lunare în cazul denunțării unilaterale după perioada de 6 ani, stabilirea valorii chiriei lunare în euro (valoarea acesteia fiind influențată, în consecință, de cursul de schimb) la care s-a mai adăugat și indexarea anuală a valorii chiriei în funcție de indicele de inflație din zona euro.
"În condițiile acceptării prin contract a indexării anuale, chiria lunară a crescut de la 140.268 euro/lună în anul 2008 la 150.926 euro/lună în anul 2012, deci efortul financiar al ANCOM în anul 2012 este mai mare cu 127.900 euro față chiria contractată inițial, la care se mai adaugă și creșterea contravalorii în lei a chiriei prin deprecierea în timp a leului. În perioada iulie 2008 (data predării-primirii efective a spațiilor) și până la finele anului 2011, ANCOM a efectuat cheltuieli, cu închirierea acestui imobil și cu utilitățile aferente, în sumă totală de 31,282 milioane de lei ceea ce reprezintă aproximativ 7 milioane de euro plătiți de instituție pentru folosința imobilului pentru 3,5 ani (la un curs de 4,2 lei/Euro - media cursurilor anuale comunicate de BNR pentru perioada 2008-2011)", se precizează în raport.
Prin procedura lansată acum, ANCOM solicită viitorului ofertant câștigător să elaboreze un studiu care să conțină 3 scenarii si varianta cea mai avantajoasă pentru instituție, rezultată în urma aplicării principiilor economicității, eficienței și eficacității în vederea achiziționării, închirierii sau construirii unui imobil.
CITEȘTE ȘI ANCOM: Viteza medie de transfer a datelor a crescut pe fix și a scăzut pe mobil. Companiile care furnizează cele mai mari viteze"Perioada de referință pentru care se vor lua în calcul toate costurile aferente celor trei scenarii va fi propusă de prestator dar nu va fi mai mică de 10 ani, având în vedere că analiza pe toate cele 3 scenarii să fie relevantă (…)”, se arată în documentația procedurii de atribuire consultată de Profit.ro.
Instituția a alocat în 2015 și 2016 suma de 70 milioane de lei pentru cumpărarea Palatului Telefoanelor situat pe Calea Victoriei din Capitală, pentru a-l utiliza ca sediu central. Tranzacția nu a mai avut loc pentru că Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) a decis să renunțe la vânzarea clădirii și s-o închirieze.
Viitorul sediu central al ANCOM trebuie să fie amplasat în București, în zona centrală, într-o locație ușor accesibilă la mijloacele de transport în comun, delimitată de Blvd Iancu de Hunedoara, Șoseau Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, Prelungirea Șoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreștilor, Strada Nițu Vasile, Strada Izvorul Rece, Drumul Găzarului, Strada Grigore Vodă, Șoseaua Giurgiului, Șoseaua Viilor, Strada Progresului, Blvd Geniului, Șoseaua Grozăvești, Pasajul Basarab și Șoseaua Nicolae Titulescu.
Clădirea trebuie să fie construită după anul 2010 și să aibă un grad de seismicitate 8 grade pe scara Richter.
Suprafață totală utilă a fost stabilită între 6.500 și 7.000 metri pătrați, din care 5.000 – 5.500 mp pentru birouri, cabinete, săli de conferință și de lucru, registratură, arhivă, casierie, oficii, săli tehnice IT, spații de depozitare, spații pentru activitatea de sindicat și securitate și sănătate în muncă.
Noul sediu va dispune de parcare amenajată cu minimum 50 locuri de parcare subterană sau exterioară clădirii (suprafața aferentă spațiului/spațiilor de parcare nu este/nu sunt incluse în suprafața totală utilă).
Contractul de consultață a fost estimat la 100.000 lei, fără TVA, și va avea o durată de 60 de zile de la data atribuirii.
Termenul de depunere a ofertelor va expira la 2 martie.
La finele anului trecut, ANCOM avea în conturi aproape 800 milioane de lei și a anticipat, prin proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe 2018, un excedent de alte aproape 30 milioane de lei.