Pentru doar 7,7 milioane de lei pe patru ani, nicio firmă nu a dorit, anul trecut, să asigure mentenanța sistemului informatic al cardului de sănătate, care s-a confruntat cu mari disfuncționalități anul trecut. Acum, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a majorat valoarea la 18,82 milioane de lei și a primit trei oferte, inclusiv de la Teamnet, deținută până în 2012 de Sebastian Ghiță, și de la HP în asociere cu Siveco și alte câteva firme.
Licitația pentru servicii de asistență, suport tehnic și mentenanță a sistemului a fost estimată la 18,82 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de trei ani.
Ofertele au fost depuse de Teamnet International, deținută până în 2012 de deputatul Sebastian Ghiță, IT Capital Management SRL, liderul asocierii care include și firmele Revitalco Management&Consulting, Essential Technologies, Convex Network și Infrasoft, precum și asocierea formată din Hewlett-Packard Romania, Siveco Romania, Quantrio Consulting, Provus Service Provider, S&T Romania și Euroanswer.
În ultimele luni, sistemul informatic al cardului de sănătate s-a confruntat cu numeroase întreruperi în funcționare, fapt ce a generat nemulțumiri atât în rândul medicilor, cât și în cel al pacienților.
Obligativitatea utilizării cardului național de sănătate a fost introdusă în 2015.
CNAS a mai încercat, în iunie 2015, să atribuie contractul de mentenanță a sistemului informatic al cardului de sănătate, dar nu s-a înscris niciun ofertant.
Estimată la 7,7 milioane de lei, fără TVA, pe o perioadă de 4 ani, licitația a fost anulată în data de 5 august 2015.
“Nu a fost depusă nicio ofertă sau au fost depuse oferte care, deși pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluțiilor tehnice și/sau financiare", se arată pe SEAP.
CITEȘTE ȘI Grupul american MetLife desființează subsidiara din România și va continua să vândă polițe prin doi asigurători din IrlandaSistemul informatic al cardului electronic de asigurări de sănătate (CEAS) a costat 87,6 milioane de lei, fără TVA, și a fost realizat de asocierea HP Romania și Novensys Corporation, plus Siveco Romania (subcontractant). Contractul a fost atribuit prin licitație în aprilie 2012.
Potrivit caietului de sarcini, ofertantul va asigura serviciul de asistență (helpdesk) pentru toți utilizatorii interni și externi ai sistemului CEAS.
“Numărul utilizatorilor externi ai sistemului informatic al CEAS la nivelul asiguraților este reprezentat de posesorii de card, asigurați în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate, la nivelul furnizorilor de servicii medicale este estimat la peste 70.000, iar la nivelul CNAS/CAS numărul de utilizatori interni estimat este de 300”, se arată în document.
Serviciul va fi furnizat în regim 24/7 și va funcționa cu minimum cinci operatori pe intervalul orar 08:00 – 20:00, în zilele declarate lucrătoare, și cu un operator pe intervalul orar 08:00 – 16:00, în zilele de repaos și în zilele declarate sărbători legale.
“În restul intervalului orar, serviciul va fi accesibil telefonic prin intermediul unui mecanism de tip Interactive Voice Response (IVR) cu posibilitatea de a se înregistra apelurile după informarea prealabilă a apelanților. Mecanismul de tip IVR va fi pus la dispoziție de către ofertant, gratuit, în cadrul acordului, incluzând mentenanța”, se precizează în document.
CNAS este o instituție publică autonomă de interes național, al cărei principal obiect de activitate îl reprezintă asigurarea funcționarii unitare și coordonate a sistemului asigurărilor sociale de sănătate din România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum