Trei din patru bucureșteni iau micul dejun și cina în bucătărie. O treime mănâncă același lucru

Trei din patru bucureșteni iau micul dejun și cina în bucătărie. O treime mănâncă același lucru
scris 20 oct 2015

Trei din patru bucureșteni iau cina și micul dejun în bucătărie în timpul săptămânii, iar o treime mănâncă același lucru în fiecare dimineață și același fel la masa de seară, potrivit unui studiu realizat de IKEA.

”16% nu mănâncă niciodată în bucătărie în timpul săptămânii, cel mai mic procent dintre țările incluse în studiu. (…) 33% mănâncă același lucru la micul dejun în fiecare zi, cu 19 procente mai puțin față de media globală. În ceea ce privește cina, 35% dintre bucureșteni mănâncă aproximativ același lucru, în timp ce media globală este de 42%”, se arată în raportului IKEA.

Urmărește-ne și pe Google News

În același timp, 21% cumpără mâncare și descoperă că o aveau deja acasă, cu un punct procentual sub media din celelalte capitale, iar 20% nu consumă ce au gătit cu o zi înainte.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”40% dintre femei se simt vinovate pentru cantitatea de mâncare pe care o aruncă, în timp ce 35% dintre bărbați simt același lucru. Ambele sunt procente mai mari față de media de 25% din alte capitale”, arată IKEA.

Mai mult de jumătate dintre bucureștenii care locuiesc singuri (57%) doresc să mănânce alături de cei dragi (față de media globală de 34%) și doar 37% dintre persoanele care locuiesc alături de familie sau prieteni vor să ia masa împreună mai des (21% media globală).

Peste 40% dintre tineri spun că timpul este motivul pentru care nu mănâncă alături de cei dragi, motiv invocat și de 46% dintre bărbați, de două ori mai mulți decât femeile (23%).

Aproape jumătate dintre români spun că este mai distractiv să gătească alături de cei dragi, în timp ce 20% preferă să gătească singuri.

IKEA mai arată că 31% dintre bucureșteni nu s-ar simți bine dacă cineva s-ar uita în bucătăria lor, cel mai mare procentaj din lume, în timp ce 20% s-ar bucura dacă cineva ar veni în bucătăria lor, cu 23 de puncte procentuale mai puțin față de media globală de 43%.

Lansată și la nivel global, analiza Life at Home Report descoperă obiceiurile pe care cei mai mulți oameni le au atunci când gătesc, servesc masa și mănâncă acasă. În România, studiul a fost efectuat pe un eșantion de 1.009 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani.

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațini fondată în 1943 de omul de afaceri suedez Ingvar Kamprad.

IKEA avea în august 2014 peste 355 de magazine în 47 de țări sau teritorii, dintre care 40 de magazine erau francize deținute de alte companii decât IKEA.

În România, retailerul deține un magazin în București în complexul comercial Băneasa și are în plan să deschidă încă un magazin pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, unde a cumpărat un teren în acest an.

viewscnt
Afla mai multe despre
ikea
studiu
bucureșteni
bucătărie