Telekom România în T1: venituri în scădere și EBITDA în urcare

Telekom România în T1: venituri în scădere și EBITDA în urcare
scris 12 mai 2021

Grupul de firme Telekom România a înregistrat în primul trimestru al anului venituri totale de 210 milioane de euro, de la 237 milioane de euro în martie 2020, în timp ce EBITDA (rezultatul brut al exploatării) a urcat cu 3 milioane de euro, la 37 milioane de euro, potrivit datelor Deutsche Telekom (DT), acționarul majoritar indirect al grupului.

"Creșterea EBITDA are loc în ciuda veniturilor mai mici înregistrate, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, de 210 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, reflectând în mare măsură baza de comparație ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită etapizării proiectelor ICT și a efectelor negative generate de pandemie", se arată într-un comunicat al Telekom România remis Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Telekom România reunește operațiunile fostelor Romtelecom și Cosmote, în prezent Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications.

Potrivit DT, portofoliul de clienți de telefonie mobilă a scăzut în perioada analizată cu 3,9%, la 4,592 milioane, de la 4,777 în martie 2020.

"Veniturile din activitatea tradițională de voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să încetinească tendințele de scădere. Veniturile din internet fix se situează la 16,9 milioane de euro, înregistrând o scădere în comparație cu nivelurile pre-pandemice, însă o creștere de 4% față de T4 2020. Numărul de abonați TV a scăzut, de la an la an, la 1,1 milioane. Cu toate acestea, efectul asupra bazei de abonați a fost parțial atenuat de creșterea semnificativă continuă a clienților pentru noul produs Smart TV Stick, care a crescut cu 47% față de T4 2020. Produsul permite clienților să-și transforme, fără efort, televizorul obișnuit într-unul inteligent, fără a fi nevoie de intervenții tehnice", se mai spune în comunicat.

În ceea ce privește activitatea de telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând la 1,66 milioane, o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creștere a numărului de abonați.

În același timp, a continuat să crească și numărul abonaților în cadrul segmentului de servicii convergente fix-mobil (FMC), ajungând la 924.000 de clienți, cu 8% mai mult de la an la an.

"Realizările înregistrate în ceea ce privește abonamentele de telefonie mobilă fac din Telekom Romania furnizorul cu cea mai rapidă creștere a abonaților de pe piața din România, potrivit unui studiu de piață realizat de Institutul de Marketing Mia, pe un eșantion reprezentativ național, în ianuarie-februarie 2021 (6.000 de respondenți)", se arată în comunicat.

De asemenea, numărul de linii de internet de mare viteză (broadband) a înregistrat un declin de 10,8%, de la 912.000 în martie 2020 la 872.000 la finele lunii martie a acestui an.

S&T Romania va furniza MAI un sistem IT care va scăpa românii de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorie CITEȘTE ȘI S&T Romania va furniza MAI un sistem IT care va scăpa românii de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorie

Telefonia fixă și-a a continuat și în primul trimestru al acestui an declinul, numărul de linii coborând cu 4,8%, la 1,432 milioane, de la 1,504 milioane în urmă cu 12 luni.

"Veniturile din telefonia mobilă au scăzut cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de euro, fiind afectate de o reducere a traficului de interconectare, precum și de restricțiile impuse, ca urmare a pandemiei COVID-19. Baza totală de clienți mobili era de 3,55 milioane la sfârșitul primului trimestru al anului 2021. Un factor important care a determinat creșterea susținută a EBITDA și a fluxului de numerar al companiei este programul de succes și cuprinzător de transformare a costurilor, care a fost început în a doua jumătate a anului 2018 și care continuă să genereze îmbunătățiri semnificative în baza de costuri a Telekom Romania. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, compania și-a redus costurile indirecte cu 9%, ca urmare a îmbunătățirilor structurale din toate categoriile", se mai arată în comunicat.

Telekom Romania Communications este deținut de grupul elen OTE – 54,01% și Ministerul Cercetării – 45,99%.

În cazul fostului Cosmote, Telekom Romania Communications deține o cotă de 30%, restul acțiunilor revenind grupului elen OTE.

Principalul acționar al OTE este grupul Deutsche Telekom, cu o participație de 40%.

Lansat în septembrie 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote.

Brandul aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.

Principalii concurenți ai Telekom sunt operatorii de telefonie mobilă Orange și Vodafone și operatorii prin cablu RCS&RDS (prezent și în zona de telecomunicații mobile) și UPC România.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom romania
rezultate
venituri
clienti
telefonie fixa
telefonie mobila
internet