Grupul de firme Telekom Romania a înregistrat în primele 9 luni ale acestui an venituri totale de 706 milioane de euro, în scădere cu 1,7% față de septembrie 2016, iar EBITDA (rezultatul brut al exploatării) a coborât cu 7,8%, la 119 milioane de euro, potrivit datelor Deutsche Telekom (DT), acționarul indirect al grupului.
Telekom Romania reunește operațiunile fostelor Romtelecom și Cosmote, în prezent Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications.
Potrivit DT, portofoliul de clienți de telefonie mobilă a scăzut în perioada analizată cu 10,9%, de la 5,869 milioane la 5,231 milioane.
De asemenea, numărul de linii de internet de mare viteză a înregistrat un regres de 0,9%, la 1,187 milioane, comparativ cu 1,198 milioane în septembrie 2016.
CITEȘTE ȘI Ghiman, Telekom, după lansarea ofertei ofertei cu net nelimitat: Anticipăm un impact pozitiv în venituri, cu toate că venitul mediu pe client va scădeaDeclinul telefoniei fixe a continuat și în primele nouă luni ale acestui an, numărul de linii coborând la 1,894 milioane, de la 1,998 milioane în septembrie 2016 și 1,969 milioane la finele anului 2016.
Comparativ cu septembrie 2016, veniturile din serviciile fixe au cumulat 391 milioane de euro, în scădere cu 1,8% față de septembrie 2016, iar veniturile din serviciile mobile au înregistrat un recul de 1,6%, la 315 milioane de euro, conform datelor DT.
Divizia de telefonie mobilă numără 2,097 milioane de abonați, în urcare față de primele nouă luni din anul precedent, când acest indicator se situa la 1,996 milioane. Numărul clienților de servicii preplătite (cartele) a coborât cu aproape 20%, la 3,133 milioane de la 3,903 milioane în septembrie 2016.
Veniturile din operațiuni fixe au scăzut cu 1,8% în primele nouă luni, la 391 milioane de euro, de la 398 milioane de euro în septembrie 2016.
CITEȘTE ȘI Telekom Romania și Alior Bank au lansat Telekom Banking. Operațiunea - anunțată de Profit.ro din primăvara acestui an ca fiind pregătităDe asemenea, încasările din operațiuni mobile au regresat cu 1,6%, la 315 milioane de euro, comparativ cu 320 milioane de euro în urmă cu 12 luni.
Segmentul clienților persoane fizice (retail) a consemnat venituri pe ambele categorii de servicii în sumă totală de 431 milioane de euro, de la 456 milioane de euro în septembrie 2016. Segmentul corporate a coborât la 146 milioane de euro, de la 159 milioane de euro în primele nouă luni ale anului trecut.
Serviciile de televiziune (cablu, satelit, IPTV) au atins 1,473 milioane de clienți, rezultat în ușoară creștere față de septembrie 2016, de la 1,461 milioane de utilizatori.
Telekom Romania Communications este deținut de grupul elen OTE – 54,01% și Ministerul Comunicațiilor – 45,99%.
În cazul fostului Cosmote, Telekom Romania Communications deține o cotă de 30%, restul acțiunilor revenind grupului elen OTE.
CITEȘTE ȘI ANIS se revoltă la rândul său față de schimbarea Codului Fiscal: În industria IT din 2018, costurile salariale vor crește cu 15%Principalul acționar al OTE este grupul Deutsche Telekom, cu o participație de 40%.
Lansat în septembrie 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote.
Brandul aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.
Principalii concurenți ai Telekom sunt operatorii de telefonie mobilă Orange și Vodafone și operatorii prin cablu RCS&RDS (prezent și în zona de telecomunicații mobile) și UPC România.