Firmele vor putea folosi un laptop, o tabletă sau un smartphone în loc de casă de marcat cu jurnal electronic, dispozitivele acestea putând fi conectate la o imprimantă fiscală astfel încât să poată fi eliberate bonuri fiscale clienților.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic va fi obligatorie de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii și mari, iar de la 1 august pentru firmele mici.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Guvernul va modifica însă, prin hotărâre de guvern, normele în vigoare, astfel încât în locul caselor de marcat vor putea fi folosite și alte dispozitive electronice.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
”Se face posibilă, la opțiunea contribuabilului, achiziționarea și utilizarea altui dispozitiv, de exemplu, un PC, un telefon inteligent, o tabletă sau un POS cu conectarea la o imprimantă fiscală. Fiecare agent economic poate alege device-ul, instrumentul electronic prin care să tipărească bonul fiscal, fără a fi obligat să achiziționeze o casă de marcat”, a anunțat astăzi ministrul Finanțelor.
Noile norme pot fi citite AICI și AICI.
Profit.ro a anunțat luna trecută că Ministerul Finanțelor va modifica normele ordonanței care face obligatorii casele de marcat cu jurnal electronic, conectate la sistemul informatic al ANAF, scopul acțiunii fiind, în principal, acela de a actualiza legislația pregătită de mult timp pentru introducerea noilor tipuri de case de marcat, dar depășită între timp. Printre modificările aduse, autoritățile au renunțat la prezența obligatorie a unui reprezentant al Fiscului la operațiunile efectuate în legătură cu aparatele de marcat electronice fiscale, din cauza lipsei resurselor umane, și au prelungit termenului autorizației de distribuție a caselor de marcat la 5 ani.