De Halloween, eJobs i-a întrebat pe angajații români care sunt lucrurile cele mai înspăimântătoare legate de locul de muncă, iar 42% dintre aceștia consideră că „un șef psihopat” reprezintă principalul element în acest sens și motivul pentru care și-ar căuta rapid un nou job.
Alți 29% ar face același pas din cauza „colegilor care înjunghie pe la spate”, iar 10% sunt speriați de lucrul până în toiul nopții. Sunt însă și angajați temerari (7%), care spun că nimic nu i-ar putea înspăimânta atât de tare încât să fie nevoiți să își caute un alt job.
Dacă acestea sunt motive ipotetice care ar avea un rol determinant în decizia de schimbare a locului de muncă, topul celor mai înspăimântătoare lucruri cu care se confruntă angajații români zi de zi la birou este dominat de volumul uriaș de muncă, invocat de 21% dintre respondenți. Alte obstacole cu care se mai întâlnesc angajații români sunt „șefii clovni” (14%), „colegii vrăjitori” (13%) sau „ședințele de circ” (12%). Lista continuă cu stresul de a ajunge la o oră fixă dimineața, la birou; teama de a fi concediat, lucrul cu un șef incompetent, neplata salariului sau lipsa comunicării în interiorul organizației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacă din rutina zilnică nu lipsesc situațiile care generează spaimă în rândul angajaților, cele care ar putea crea „groază” intenționată, în mod festiv, lipsesc aproape cu desăvârșire, în condițiile în care 84% dintre angajați declară că nu sărbătoresc Halloween-ul la birou. Dacă petrecerile de Crăciun fac deja parte din tradiția fiecărui sfârșit de an în companii, cele de Halloween abia acum încep să-și croiască drumul în cultura organizațională a angajatorilor români.
Dintre cei foarte puțini care țin această sărbătoare, 41% merg la o petrecere tematică în afara companiei, 30% se bucură de prăjituri specifice și dovleci sculptați, 19% au parte de o petrecere sau un concurs de costume de Halloween chiar în companie, iar 15% vin la birou în costume trăznite. În ceea ce privește bugetul alocat pentru sărbătorirea Halloween-ului la job, 76% dintre angajați nu cheltuie nimic în acest scop, 14% cheltuie mai puțin de 50 de lei, iar 11% alocă peste 50 de lei.
Studiul a fost realizat în luna octombrie 2017, pe un eșantion de 1.299 de respondenți, dintre care 63% sunt salariați fără funcții de conducere. Ca profil general, 62% dintre participanții la studiu sunt femei, 38% bărbați, iar categoria dominantă de vârstă (85%) este 26-55 de ani. 59% dintre aceștia au studii superioare