STUDIU Cum vor clienții să fie distribuitorii de asigurări

STUDIU Cum vor clienții să fie distribuitorii de asigurări
scris 18 sep 2019

Atenția la nevoile clienților, capacitatea de a asculta și seriozitatea reprezintă cele mai importante trăsături pe care ar trebui să le aibă distribuitorii de asigurări, arată rezultatele unui studiu realizat de IRES pentru asociația profesională a asigurătorilor (UNSAR).

Peste trei sferturi dintre participanții la sondaj spun că este mai important ca un distribuitor de asigurări să fie concentrat pe nevoile lor, mai degrabă decât pe a prezenta produsul de asigurare. Această nevoie este resimțită în proporție mai ridicată de către femei, de respondenți de la extremele scalei vârstei (18-35 și 65+ ani) și de către cei cu studii superioare, arată studiul, denumit "Percepția riscului și cultura asigurărilor din România".

Urmărește-ne și pe Google News

Capacitatea de a asculta clienții reprezintă una dintre cele mai importante trăsături ale distribuitorilor de asigurări, după cum au declarat 68% dintre respondenți. Pe de altă parte, 26% consideră că persoana care distribuie asigurări ar trebui să fie preoponderent comunicativă.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Două proiecte majore IT în domeniul educației de 90 milioane euro au primit undă verde CITEȘTE ȘI Două proiecte majore IT în domeniul educației de 90 milioane euro au primit undă verde

De asemenea, aproape două treimi dintre respondenți (64%) consideră că un distribuitor de asigurări ar trebui să fie mai degrabă serios (28%). Cu toate acestea, peste trei sferturi dintre persoanele intervievate (77%) ar dori ca distribuitorul să aibă mai degrabă o atitudine prietenoasă decât formală (20%).

Pentru majoritatea intervievaților (63%) se remarcă o ușoară preferință pentru distribuitorii de asigurări de gen feminin, deși genul distribuitorului nu constituie un element determinant în decizia de cumpărare.

Vârsta distribuitorului de asigurări este un criteriu important pentru o proporție mai ridicată a respondenților, doar 41% dintre aceștia spunând că nu contează. O proporție similară preferă ca acesta să fie mai degrabă tânăr.

Studiul a fost realizat la solicitarea UNSAR, de către IRES, în perioada 6-9 mai 2019, pe un eșantion reprezentativ format din 1.348 de subiecți cu vârste de peste 18 ani, utilizând metoda CATI.

viewscnt
Afla mai multe despre
unsar
ires
studiu
barometru
asigurari
distribuitori
trasaturi