Atenția la nevoile clienților, capacitatea de a asculta și seriozitatea reprezintă cele mai importante trăsături pe care ar trebui să le aibă distribuitorii de asigurări, arată rezultatele unui studiu realizat de IRES pentru asociația profesională a asigurătorilor (UNSAR).
Peste trei sferturi dintre participanții la sondaj spun că este mai important ca un distribuitor de asigurări să fie concentrat pe nevoile lor, mai degrabă decât pe a prezenta produsul de asigurare. Această nevoie este resimțită în proporție mai ridicată de către femei, de respondenți de la extremele scalei vârstei (18-35 și 65+ ani) și de către cei cu studii superioare, arată studiul, denumit "Percepția riscului și cultura asigurărilor din România".
Capacitatea de a asculta clienții reprezintă una dintre cele mai importante trăsături ale distribuitorilor de asigurări, după cum au declarat 68% dintre respondenți. Pe de altă parte, 26% consideră că persoana care distribuie asigurări ar trebui să fie preoponderent comunicativă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, aproape două treimi dintre respondenți (64%) consideră că un distribuitor de asigurări ar trebui să fie mai degrabă serios (28%). Cu toate acestea, peste trei sferturi dintre persoanele intervievate (77%) ar dori ca distribuitorul să aibă mai degrabă o atitudine prietenoasă decât formală (20%).
Pentru majoritatea intervievaților (63%) se remarcă o ușoară preferință pentru distribuitorii de asigurări de gen feminin, deși genul distribuitorului nu constituie un element determinant în decizia de cumpărare.
Vârsta distribuitorului de asigurări este un criteriu important pentru o proporție mai ridicată a respondenților, doar 41% dintre aceștia spunând că nu contează. O proporție similară preferă ca acesta să fie mai degrabă tânăr.
Studiul a fost realizat la solicitarea UNSAR, de către IRES, în perioada 6-9 mai 2019, pe un eșantion reprezentativ format din 1.348 de subiecți cu vârste de peste 18 ani, utilizând metoda CATI.