Prima lună din an s-a încheiat cu rezultate foarte bune pentru piața de autoturisme noi, potrivit datelor oficiale privind înmatriculările. Profit.ro a analizat clasamentul celor mai vândute autoturisme, pe baza datelor statistice de la DRPCIV. Ulterior, în februarie, în prima zi în care românii și-au putut cumpăra și înmatricula autoturisme fără impunerea vreunei taxe, a fost și un record absolut de înmatriculări mașini second-hand.
Creșterea pieței auto, în ianuarie, a fost una de peste 21 de procente - dacă ne referim exclusiv la mașini noi - un ritm anticipat de jucătorii din piață și așteptat să se mențină și în lunile următoare.
Cu toate acestea, modelele vândute de producători și importatori s-au comportat diferit, în funcție de ofertele promoționale sau de lansările de pe piață.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Anul trecut au fost vândute, la nivel global, 84 milioane mașini. România a fost pe locul 40, Dacia – pe poziția 38Cele mai cumpărate modele noi au rămas, așa cum se întâmplă de foarte mulți ani, Dacia Logan și SUV-ul Dacia Duster. Celelalte modele ale mărcii românești s-au poziționat pe locurile 9 și, respectiv, 12 în preferințele românilor, dar evoluția comparativ cu anul trecut a fost diferită.
Cea mai mare creștere dintre modelele Dacia a avut-o Duster, cu o creștere de 53%, comparativ cu unele modele de import din clasament, apoi Logan, cu o creștere ceva mai mică, 26%, peste creșterea medie a pieței, dar sub modele ale altor mărci. Nu în ultimul rând, Sandero pare că nu se mai află în preferințele românilor, cel puțin deocamdată, astfel că a reușit să vândă numai 131 exemplare, față de 110 anul trecut, o creștere mai mică decât media pieței. La polul opus s-a situat Dokker, care a scăzut la jumătatea vânzărilor din ianuarie 2016 (când vinde 370 de unități).
CITEȘTE ȘI TABEL Parcul auto al României a ajuns la 7 milioane vehicule. Peste 3,1 milioane mașini au peste 12 ani vechime, multe au și 20 de aniDintre modelele de import, remarcăm Renault Megane, cu o ascensiune spectaculoasă, de peste 400 % față de anul trecut, și VW Polo, cu o creștere la fel de impresionantă, cu peste 300 %. Și Opel Corsa, chiar dacă a înregistrat un volum ceva mai mic de mașini vândute, a reușit să facă un salt mare (peste 200%).
Celelalte autoturisme alese de români în luna ianuarie au fost Skoda Octavia, cu o creștere de aproximativ 19%, Ford Focus, care a vândut cu 33% mai multe autoturisme, în ianuarie, Skoda Rapid, creștere de 31 de procente, urmat de Passat, pe locul opt, cu rezultate mai bune cu 35%. În fine, pe locul 10 în topul din ianuarie, s-a situat Renault Clio, cândva cea mai cumpărată mașină de import din România, care a vândut în prima lună din an mai puține mașini decât în ianuarie 2016, cu aproape 5%.
La nivel de mărci, clasamentul vânzărilor cuprinde brandurile tradiționale de volum, Dacia, Volkswagen, Skoda, Renault și Ford, dar și două mărci premium, Mercedes și BMW. Cele mai mari creșteri procentuale le-au avut Toyota și Opel, iar cea mai mare creștere în volum a fost marcată de Volkswagen, cu 300 de mașini vândute în plus comparativ cu ianuarie 2016, corespunzător unui plus de 57%.