Studiu PwC: Angajații temporari sau prestatorii de servicii vor însemna peste 20% din forța de muncă, până în 2020

Studiu PwC: Angajații temporari sau prestatorii de servicii vor însemna peste 20% din forța de muncă, până în 2020
scris 25 ian 2016

Piața muncii interconectate, care face parte din așa-numita gig economy, unde oamenii cumpără și vând servicii și proiecte prin intermediul platformelor online, ar putea ajunge să valoreze aproape 63 de miliarde de dolari la nivel global până în 2020, arată o analiză PwC.

Piața muncii internconectate, formată din platforme de networking profesional, platforme de freelancing, aplicații pentru muncă la distanță și platforme online globale de teleconferință, însumează la momentul actual doar 2% din totalul pieței de recrutare. PwC apreciază că potențialul de creștere al acestui segment este foarte mare în următorii cinci ani, dat fiind faptul că numărul de oameni care lucrează în regim flexibil, part-time sau pe bază de contract de prestări servicii va crește.

Urmărește-ne și pe Google News

Raportul PwC The Future of Work arată că aproape jumătate dintre specialiștii în resurse umane (46%) se așteaptă ca, până în anul 2020, cel puțin 20% din forța lor de muncă să fie formată din angajați temporari sau prestatori de servicii. Iar aproape o treime dintre companii (31%) afirmă că își construiesc strategia de dezvoltare a resurselor umane pe baza creșterii popularității carierei de liber profesionist, angajând astfel o mare varietate de oameni, în funcție de necesitățile care apar în companie.

“Contractarea serviciilor este preferabilă contractelor de muncă cu normă întreagă în multe situații, datorită flexibilității, autonomiei și controlului pe care îl oferă. Lumea folosește din ce în ce mai mult tehnologia pieței muncii interconectate pentru a decide unde, când și pentru cine lucrează. Și în România vedem o creștere a interesului pentru munca interconectată. Din ce în ce mai mulți români cu abilități IT, de design sau de scriere, traducere și editare de text în diferite limbi străine sunt prezenți pe platformele globale de tip freelance și ne așteptăm ca numărul lor să crească pe măsură ce tot mai mulți profesioniști descoperă avantajele antreprenoriatului. În același timp, credem că noua generație de companii antreprenoriale din România va fi din ce în ce mai deschisă la ideea de a angaja liber-profesioniști pentru proiecte punctuale, păstrându-și, astfel, o schemă de personal suplă și ținând costurile sub control”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.

„În următorii cinci ani, am putea ajunge la situația în care, pe piața muncii, oamenii se vor prezenta mai degrabă ca membri dintr-o anumită rețea profesională sau cunoscători ai unei competențe, și nu ca angajați ai unei companii individuale”, a adăugat Ionuț Simion.

„Cu toate acestea, ascensiunea muncii interconectate ridică o serie de întrebări cu privire la viitoarea protecție socială aferentă locurilor de muncă, cum ar fi pensiile, ajutoarele sociale și de sănătate. Cum vor fi ele asigurate și cum vor putea angajatorii să aibă grijă de forța de muncă aflată mereu în tranziție? De aceea, este necesară o amplă dezbatere publică în vederea adaptării sistemului de asigurări sociale și de sănătate”, a declarat Ionuț Simion.

viewscnt
Afla mai multe despre
angajați
freelancer
pwc