Rata cumulată de promovare, la clasele a XI-a și a XII-a, înregistrată la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de Bacalaureat este de 36,88%, în creștere nesemnificativă față de anul trecut. În opt județe și în municipiul București ea a depășit 40%, anunță Ministerul Educației Naționale.
În 2018, rată cumulată de promovare fusese de 36,52%.
Situația este mai bună pentru elevii de clasa a XII-a. Dintre aceștia, 42,15% au reușit medii care asigură promovarea (6 și peste 6), adică 47.598 de elevi din 112.925 prezenți. În raport cu anul școlar anterior (39,55%), majorarea este semnificativă, de aproape 3%.
La clasa a XI-a, însă, rata de promovare este de doar 31,86%.
Matematica și istoria au dat și anul acesta mai multe bătăi de cap elevilor decât limba română sau limba maternă. Pe probe, note mai mari sau egale cu 5 au luat 69,5% din elevi la Limba și literatura română (67,7% în 2018) și 71,7% la Limba și literatura maternă (75,8% în 2018). ; 50,2% la Proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) a fost încheiată cu notă de trecere de 50,2% din elevi, mai mulți totuși decât anul trecut (48,8% în 2018).
La proba la alegere a profilului, susținută doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 65,5% (81% în 2018).
În opt județe, rata cumulată de promovare a depășit 40%: Iași (46,4%), Cluj (45,5%), Dolj (43,1%), Brăila (43%), Galați (41,9%), Alba (41,3%), Vâlcea (40,5%) și Suceava (40,2%).
De asemenea, în Capitală, 40,4% dintre elevi au reușit să obțină medii generale mai mari sau egale cu 6.
"Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate care să genereze îmbunătățirea performanțelor școlare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele pot fi trecute în catalog", arată Ministerul Educației.
Simularea a avut loc în perioada 11-13 martie, având ca scop familiarizarea elevilor cu exigențele pe care le implică acest examen, respectiv stabilirea și conștientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării rezultatelor.