Șoferii din România alocă un buget de circa 1.000 de lei în vederea pregătirii autovehiculului pentru iarnă, în condițiile în care, spre deosebire de cei din statele vest europene, aceștia forțează utilizarea anvelopelor peste limita maximă de folosire, potrivit datelor publicate miercuri de retailerul specializat în piese auto AutoEco.ro.
Odată cu intrarea în sezonul rece, șoferii trebuie să aibă în vedere echiparea autovehiculelor cu anvelopele adecvate, pentru a se supune Codului Rutier în vigoare și a circula în condiții de siguranță, arată news.ro.
”Anvelopele de iarnă sau All Season sunt obligatorii indiferent de data calendaristică, dacă mașina rulează pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. Momentul ideal pentru montarea pneurilor de iarnă este, însă, înaintea scăderii temperaturii sub pragul de 7°C”, potrivit specialiștilor în piese auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Specialiștii recomandă ca intervalul de înlocuire a anvelopelor utilizate pe timpul iernii pentru mașinile personale să nu depășească șase ani, după această perioadă crescând riscul de explozie a cauciucului și scăzând rezistența la frânare.
”În România, spre deosebire de statele vest europene, șoferii forțează utilizarea anvelopelor chiar și peste limita maximă de folosire. Cu toate acestea, în ultimii ani, conștientizarea riscurilor la care se expun șoferii, alături de creșterea valorii amenzilor pentru nerespectarea legislației în vigoare, a dus la creșteri ale vânzărilor de anvelope”, se arată în comunicat.
În vederea pregătirii autovehiculului la începutul sezonului rece, pe lângă schimbarea obligatorie a anvelopelor, specialiștii recomandă verificarea bateriei și a sistemului de încărcare al bateriei.
CITEȘTE ȘI FOTO Încă o legendă a industriei românești, cu istorie de 114 ani, se pregătește de faliment, neputând fi salvată nici de "Elefantul Arab" vândut șeicilor din Kuweit. Ce se va întâmpla cu firmele din energie - anunț la Profit Energy.forumÎn plus, șoferii trebuie să verifice concentrația antigelului, care trebuie să reziste la temperaturi de -30 °C, să se asigure că termostatul funcționează în parametri optimi, să verifice nivelul de ulei de motor și să rezolve orice problemă a ambreiajului, care va fi suprasolicitat pe timp de iarnă, potrivit specialiștilor.