Peste 3.400 de mașini dotate cu tehnologia eCall au apelat automat, în ultimele 18 luni, numărul de urgență 112 după producerea unui accident, anunță STS. Mașinile pot trimite automat date precum poziția geografică, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului - automat sau manual.
”În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 în urma producerii unor evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall.
Dintre acestea, în 3.436 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 850 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului. Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018”, conform STS.
CITEȘTE ȘI 2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare?Sistemul „eCall” permite efectuarea unui apel de urgență de la bordul vehiculului către 112. Acest apel poate să fie efectuat automat prin activarea unor senzori de la bordul vehiculului sau manual, prin intermediul rețelelor de comunicare mobilă pe suport radio, transmițând un set minim de date standard și stabilind un canal audio între persoanele care se află la bordul vehiculului și cel mai adecvat centru de răspuns în caz de urgență, conform recomandării Comisiei Europene.