Permisul de conducere auto nu va mai fi eliberat decât persoanelor care au absolvit la școală cel puțin 11 clase, restricție prin care, alături de alte măsuri, Guvernul vrea să reducă la jumătate numărul de decese rezultate din accidente rutiere, în următorii 3 ani.
Interdicția eliberării carnetului de șofer auto pentru persoanele care nu au cele 11 clase va fi introdusă de Executiv printr-un act normativ care va schimba actuala legislație rutieră.
Astfel, Guvernul și-a propus să completeze legislația în domeniu cu norme care să facă posibilă, acolo unde evoluția fenomenului rutier impune, aplicarea obiectivelor incluse într-o Comunicare a Comisiei Europene având titlul "Pentru un spațiu european de siguranță rutieră: orientări pentru politica de siguranță rutieră 2011-2020". Documentul Comisiei propune, de asemenea, reducerea la jumătate a numărului de decese în accidente rutiere și încurajează statele membre să contribuie la realizarea acestui obiectiv prin propriile strategii naționale în domeniul siguranței rutiere.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe baza acestui document, Guvernul a gândit mai multe măsuri, dintre care una impune obligativitatea absolvirii învățământului minim obligatoriu pentru obținerea permisului de conducere.
Conform Legii educației naționale, învățământul general obligatoriu este de 11 clase și cuprinde învățământul primar (5 ani, inclusiv clasa pregătitoare), învățământul gimnazial (4 ani) și primii 2 ani ai învățământului secundar superior (liceul). Obligația de a frecventa învățământul obligatoriu de 11 clase încetează la vârsta de 18 ani.
Din momentul în care Guvernul va schimba însă legislația, cine nu a terminat la școală 11 clase nu va mai primi permisul de șofer auto. Prin această restricție, Guvernul vrea să se asigure că cine se află la volan are capacitatea intelectuală de a învăța regulile de circulație și de a analiza în trafic indicatoarele rutiere.
Restricția va fi introdusă alături de alte măsuri, precum reducerea perioadei în care șoferii trecuți de o anumită vârstă sunt obligați să efectueze verificarea medicală, pentru a dovedi că mai sunt apți să conducă un autovehicul.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Accidentul de pe A2 se complică. Nu e de găsit polița RCA a instructorului de la care a pornit totul. Alți patru vinovați, asigurați la Carpatica, în procedură de falimentDate consultate de Profit.ro și prezentate recent relevă că, în intervalul ianuarie 2015 - iulie 2016, Fondul de Protecție a Victimelor Străzii a deschis 1.380 de dosare de daună pentru vătămări corporale și decese. Numărul acestor cazuri este, de mai mulți ani, pe un trend de creștere care nu pare să se fi oprit nici în prima jumătate a acestui an.
În primul semestru al acestui an au fost deschise 480 de dosare pentru vătămări și decese, iar pe parcursul întregului an trecut au fost depuse în jur de 900 astfel de dosare, valori care arată că este foarte probabil ca la nivelul întregului an 2016 să fie înregistrate mai multe dosare decât în 2015.