O femeie din Cluj a reușit să primească daune morale în valoare de 20.000 de euro de la compania Dedeman, totul după ce a suferit un accident în urma căruia a avut nevoie de mai mult timp de îngrijiri.
Femeia a cerut daune de 200.000 de euro de la compania Dedeman. Instanța de fond i-a acordat 50.000 de euro, pentru ca în recurs, la Curtea de Apel Cluj, suma să fie redusă la mai puțin de jumătate, așa cum se procedează în cele mai multe dintre cazuri. Hotărârea din 13 decembrie 2023 nu este una definitivă, părțile mai având cale de atac la Înalta Curte de Casație și Justiție, relatează Stiri de Cluj.
Femeia va primi și daune materiale de 20.633,67 lei, respectiv 2.700 de euro, pe lângă daunele morale. În martie 2019, femeia s-a împiedicat de un diblu metalic, de mărimea unui cui, în parcarea magazinului din Cluj Napoca, în urma căruia și-a rupt nasul și și-a luxat umărul drept. A fost nevoită să poarte orteză pentru 3 luni și a făcut kinetoterapie de recuperare timp de șase luni.
Ce a susținut Dedeman
Reprezentanții companiei au susținut, în instanță, că reclamanta putea să evite producerea evenimentului. Magistrații au ajuns însă la concluzia că în parcarea Dedeman din Cluj-Napoca nu există un culoar dedicat exclusiv pietonilor, motiv pentru care există riscuri pentru aceștia, scrie ObservrtorNews.ro
„În realitate, nu există un culoar dedicat exclusiv pietonilor, care să poată fi utilizat de aceștia, pentru a ajunge la oricare dintre locurile de parcare din cadrul magazinului. Rezultă că, în mod evident, se impune tranzitarea spațiilor destinate circulației și staționării vehiculelor. Or, aceasta presupune efectul direct că nu i se poate imputa reclamantei că și-a schimbat direcția de mers prin locul afectat parcării autoturismelor și nici că ar fi omis a respecta regulile de circulație din parcare”, se precizează în hotărârea instanței, citată de sursa indicată.