Ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, a declarat luni că ia în calcul ca începând cu anul viitor bugetul Educației să aibă o componentă de investiții pentru digitalizare.
Cum au fost implementate marile proiecte de digitalizare în administrația publică locală, ce priorități au pe agendă autoritățile locale pentru continuarea procesului de digitalizare, ce progrese au fost făcute în privința plăților electronice de taxe, impozite și servicii publice, cum ajută plățile electronice la debirocratizarea și simplificarea serviciilor publice la nivel local, în ce măsură se pot distribui la ora actuală ajutoarele și beneficiile sociale prin mijloace electronice de plată, dar și ce inițiative și soluții smart există pentru mobilitate urbană și digitalizarea plăților în transportul public va fi anunțat la Videoconferința Profit.ro - Visa, pentru care detalii pot fi văzute AICI.
"Din 2021, ne gândim ca bugetul ministerului să aibă o componentă de investiții pentru digitalizare. Sumele vor fi atât din bugetul ministerului, cât și din fonduri europene", a spus Anisie la Biblioteca Centrală Universitară, la evenimentul de lansare a procesului de consultare publică pentru elaborarea Strategiei privind digitalizarea Educației, scrie Agerpres.
Anisie a precizat că digitalizarea reprezintă un proiect de prioritate zero.
"Este un angajament îndrăzneț, o promisiune pentru generațiile viitoare, pe care toți miniștrii Educației trebuie să și-l asume în următori ani, indiferent de culoarea politică. (...) Este foarte clar că această strategie trebuie să devină un proiect de țară. Pentru cei care vor spune că este prea târziu, eu le propun să se uite la copii lor care se află încă la școală. Pentru generațiile viitoare nu este prea târziu. Din contră. Prin realizarea acestei strategii pentru educație, construim de fapt viitorul pieței muncii și pregătim pilonii pentru susținerea unei creșteri economice sustenabile pentru următorii cel puțin 30 de ani. Un studiu realizat recent arată că România are șanse de a-și crește competitivitatea economică într-un termen relativ scurt dacă va concentra sau - mai bine zis - se va concentra pe accelerarea digitalizării competenței spre o economie bazată pe tehnologie. Același studiu spune că economia digitală ar putea reprezenta în 2030 cel puțin 20% din Produsul Intern Brut, un plus de aproximativ 50 de miliarde euro", a susținut ministrul.
Monica Anisie a afirmat că din anul 2010 și până în anul 2019 nu au fost alocați bani pentru investiții în digitalizarea Educației. Iar anul acesta, a amintit ea, Guvernul a aprobat 150 de milioane de lei pentru achiziția de tablete și încă 100 de milioane de lei pentru a se realiza un stoc de rezervă, pentru sprijinirea unităților de învățământ și a elevilor.
"După cum se știe, mai sunt puși la dispoziție încă 150 de milioane de euro din fondurile europene, din care se pot face achiziții de dispozitive electronice pentru cei care au nevoie", a arătat ministrul.
Monica Anisie a mai precizat că pe parcursul acestui an au fost formate atât cadre didactice din mediul urban, dar și din mediul rural.
Direcțiile de acțiune ale Strategiei SMART-Edu sunt:
* Dezvoltarea de competențe digitale la toate nivelurile de învățământ cross-curricular, prin discipline de specialitate, prin activități formale și non-formale;
* Susținerea formării digitale inițiale și continue a cadrelor didactice;
* Îmbunătățirea infrastructurii digitale pentru reducerea decalajelor de conectivitate (conectare la internet, creare de rețele interne, dotare cu echipamente, asigurare suport tehnic);
* Stimularea unităților și instituțiilor de învățământ pentru oferte educaționale cu specializări și calificări digitale adecvate meseriilor viitorului;
* Realizarea de instrumente educaționale digitale, încurajarea inovării pentru adaptarea unor soluții educaționale creative, interactive, centrate pe elevi;
* Crearea de Resurse Educaționale Deschise atractive;
* Dezvoltarea și multiplicarea parteneriatelor public-private prin participarea la rețele digitale, inclusiv cu organisme europene și internaționale;
* Schimb de bune practici pe platforme educaționale locale, naționale de e-learning, respectiv pe platforme internaționale (SELFIE, e-Twinning, s.a.);
* Încurajarea și promovarea inițiativelor privind siguranța online, protecția datelor, igiena cibernetică, etica IT;
* Dezvoltarea cadrului de previziune strategică pentru economia verde și adaptarea la meseriile viitorului.