Pagubele create de agenția de turism Genius Travel, care și-a anunțat clienții prin email că nu vor mai putea pleca în vacanțele pe care deja le-au plătit, pentru că firma va intra în insolvență, se ridică la 100.000 euro, fiind vorba de circa 100 de turiști afectați, a declarat pentru News.ro președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea.
“Din câte știm, este vorba de 100 de turiști. Aceștia pot cere chiar ei intrarea în insolvență a Genius Travel”, a spus Burcea.
Agenția Genius Travel pare a fi intrat în colaps financiar, iar o parte dintre clienți au și fără vacanțe, și fără banii plătiți pe ele. Nu se știe exact câți clienți sunt afectați, dar surse din piață vorbesc de câteva sute. Problema este că asigurarea de 10.000 de dolari acopera doar vacanțele a 10-15 familii și că majoritatea clienților riscă să-și poată recupera banii în câțiva ani sau, poate, niciodată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Agenția a anunțat clienții vineri, printr-un email, să nu mai plece în vacanțe, pentru că intră în faliment, iar sâmbătă le-a trimis un alt mesaj, în care susținea că problemele s-au rezolvat. Marți, însă, firma a trimis un alt email în care susținea din nou că intră în insolvență și nu mai poate plăti vacanțele turiștilor. Există, însă, turiști care între mesajele doi și trei au plecat în vacanțe în afara țării și au constatat la fața locului că nu-i primește nimeni în hotel și dacă vor să rămână în vacanță trebuie să o plătească din nou.