Atacatorii au găsit o metodă de a le fura de două ori banii celor care nu sunt atenți cui dau datele personale. Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a avertizati asupra unui nou tip de atac, prin care persoane care pretind că ar fi angajați ai DNSC sună de pe numere aparent valide sub pretextul că ar vrea să te ajute să-ți recuperezi banii pierduți. În realitate, în spatele apelurilor, sunt atacatori care vor să-ți fure alți bani.
DNSC a atenționat asupra unei noi campanii de fraudă (revictimizare) prin apeluri telefonice realizate prin tehnici de spoofing (mascarea identității reale) în care se utilizează identitatea Directoratului.
Pericolul cel mare este că numărul care îți apare pe ecranul telefonului este aparent valid.
Cum funcționează tentativa de fraudă
Persoana este contactată de pe un număr de telefon care pare a fi asociat DNSC. În realitate, numărul afișat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului.
Pentru a atrage potențiale victime în capcană, atacatorii folosesc o tehnică numită SPOOFING, în care atacatorul folosește tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a apela victima, preluarea informațiilor de contact făcându-se fără acordul instituție sau persoanei fizice.
Este nevoie doar de cunoașterea numărului de telefon sau a detaliilor de contact ale acestora.
CITEȘTE ȘI VIDEO Neuralink a difuzat o înregistrare video a unui bărbat paralizat care joacă șah cu ajutorul gânduluiAstfel, nu se pot bloca astfel de inițiative la nivelul furnizorului de servicii telecom.