Primarul general, Gabriela Firea, a anunțat luni că un regulament privind publicitatea în Capitală va fi supus dezbaterii într-una dintre următoarele ședințe ale Consiliului General al Municipiului București, acesta prevăzând panouri standard în funcție de zonă.
"Și Bucureștiul trebuie să fie ca Viena, Praga sau Paris. Și anume - publicitatea să fie adaptată locului la care ne referim. Spre exemplu, o zonă istorică, o zonă de patrimoniu: cu mesaje publicitare mai discrete. (...) Nu trebuie să inventăm nici roata, nici apa caldă. Trebuie să preluăm bunele practici din capitalele lumii. Și anume, în primul rând să existe câteva reguli foarte clare. Să fie, de asemenea, panouri standard de publicitate în funcție de zonă. (...) În primul rând, dimensiunile să fie adecvate, dimensiunile mesajului. Să nu avem o publicitate stridentă, țipătoare, deranjantă, bannere pe clădiri monument, pe clădiri istorice. De asemenea, bannere în zone în care agresează pur și simplu privirea, ochiul, și mesaje stridente care urâțesc, practic, Capitala. Asta nu înseamnă că (...) interzicem publicitatea. Dar ea trebuie să fie exact cum se întâmplă în Europa - pe tipare adecvate, pe tipare aprobate și care să fie de bun gust, de bun simț", a precizat edilul general, în cadrul Comandamentului convocat la sediul PMB, citată de Agerpres.
În opinia ei, în acest moment, în domeniul publicității stradale domnește "haosul".
CITEȘTE ȘI FOTO Unitatea militară în care soții Ceaușescu au fost executați va fi transformată în mallDeclarațiile sunt însă susținute în contextul în care, în urmă cu un an, Consiliul General al Municipiului București a aprobat înființarea unei societăți a Primăriei Capitalei care să administreze spațiile publicitare de pe domeniul public al Capitalei. Primăria estimează că, operând direct aceste spații publicitare, va obține din licitațiile de atribuire 10-30 milioane euro (45-135 milioane lei), de până la 80 de ori mai mult față de cât a încasat din publicitatea stradală în 2016.
Tot anul trecut, autoritățile locale au primit de la parlamentari atribuții mai extinse în privința regulilor privind publicitatea stradală.