Fără scăpare: Pe lângă amendă, comercianții sunt obligați de săptămâna viitoare să restituie clienților banii dacă le vând un produs sau serviciu cu date false

Fără scăpare: Pe lângă amendă, comercianții sunt obligați de săptămâna viitoare să restituie clienților banii dacă le vând un produs sau serviciu cu date false
scris 6 apr 2016

Comercianții care își păcălesc clienții vânzându-le produse sau servicii despre care le furnizează date false vor plăti amenzile actuale, cuprinse între 2.000 de lei și 100.000 de lei, diferențiate în funcție de statutul firmei, dar vor putea fi puși în situația și de a restitui clientului astfel păgubit contravaloarea produsului sau a serviciului respectiv, în maximum două săptămâni de la data la care este sancționat în urma unei reclamații. Noua regulă va fi aplicată începând cu săptămâna viitoare.

Restituirea banilor va putea fi dispusă de inspectorul care verifică plângerea formulată de client. Dacă vor refuza restituirea banilor, comercianții vor fi amendați suplimentar cu 5.000 de lei - 50.000 de lei.

Urmărește-ne și pe Google News

La acest moment, comercianții reclamați că au vândut un produs sau serviciu în urma unei practici comerciale înșelătoare sunt doar amendați, fără ca legea să reglementeze și posibilitatea consumatorului de a-și recupera prejudiciul.

Noua regulă stabilește însă acum că, odată cu aplicarea amenzii, agentul constatator poate dispune, ca sancțiune complementară, restituirea contravalorii produsului sau serviciului, după caz, în termen de maximum 15 zile de la luarea la cunoștință de către contravenient a procesului-verbal de constatare a contravenției.

Magazinele vor fi obligate să repare în 15 zile un produs abia cumpărat și să acorde un nou termen de garanție CITEȘTE ȘI Magazinele vor fi obligate să repare în 15 zile un produs abia cumpărat și să acorde un nou termen de garanție

O practică comercială este considerată ca fiind acțiune înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte în raport cu existența sau natura produsului, principalele caracteristici (avantajele, riscurile, fabricarea, accesoriile, asistența acordată după vânzare și instrumentarea reclamațiilor, modul și data fabricației, livrarea, originea geografică sau comercială), prețul, necesitatea service-ului sau a unei piese separate.

În același timp, amenzile care în prezent sunt stabilite într-o plajă extrem de largă, de 2.000 de lei - 100.000 de lei fără diferențieri între firme, vor fi calculate distinct în funcție de statutul comerciantului. Astfel, firmele cu maximum 9 angajați și o cifră de afaceri anuală netă de până la 2 milioane de euro vor plăti, dacă se află într-o astfel de situație, amenzi cuprinse între 2.000 de lei și 10.000 de lei, în timp ce firmele care au între 10 și 49 de angajați și o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 de milioane de euro vor fi amendate cu 3.000 de lei - 50.000 de lei.

Ghid ilustrativ Panama Papers: Firmele offshore, traseul banilor și motivele, pe înțelesul tuturor CITEȘTE ȘI Ghid ilustrativ Panama Papers: Firmele offshore, traseul banilor și motivele, pe înțelesul tuturor

Cele mai mari amenzi, într-un cuantum cuprins între 5.000 de lei și 100.000 de lei, vor fi aplicate companiilor cu peste 50 de salariați și o cifră de afaceri anuală netă mai mare de 50 de milioane de euro.

Cuantumul exact al amenzii va fi stabilit în funcție de gravitatea și modul de săvârșire a faptei.

viewscnt
Afla mai multe despre
comercianti
deputati
lege
clienti
inselaciune
restituire