DOCUMENT Cartel ALFA lansează o campanie publică de boicotare a produselor Electrolux

DOCUMENT Cartel ALFA lansează o campanie publică de boicotare a produselor Electrolux
scris 18 apr 2019

Confederația sindicală Cartel ALFA a decis lansarea unei campanii publice de boicotare a produselor Electrolux, cu scopul de a face cunoscut comportamentul companiei față de muncitorii săi.

"Având în vedere că lipsa de răspundere socială a angajatorului este determinantă - prin timpul îndelungat în care dialogul a fost blocat, presiuni permanente pe lucrători și militanți sindicali, procese juridice multiple - confederația Cartel ALFA a decis lansarea unei campanii publice de boicotare a produselor Electrolux, prin care facem cunoscut comportamentul companiei față de muncitorii săi și solicităm colegilor din alte țări să se solidarizeze în acest demers", se arată într-o scrisoare deschisă semnată de președintele Cartel Alfa, Bogdan Hossu, transmisă directorului fabricii Electrolux Satu Mare, Dietmar Blomer.

Urmărește-ne și pe Google News

În document, președintele Cartel Alfa acuză disprețul cu care compania tratează cererile legitime ale muncitorilor, susținând că oferta companiei ignoră elementele de bază ale solicitării greviștilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Compania Electrolux a avut o nouă rundă de negocieri cu sindicaliștii aflați în cea de-a șaptea săptămână de grevă. Astfel, compania a propus un contract încheiat pe o perioadă de 2 ani, ce cuprinde o creștere de 12,7% raportată la salariul de bază brut al angajaților din producție, aplicată pentru fiecare an contractual. Astfel, pentru întreaga perioadă de 2 ani, creșterea totală raportată la salariul de bază brut al angajaților din producție ar fi de circa 25%.

În prezent, salariul muncitorilor din companie este în jur de 1.700 de lei, sumă care nu asigură cheltuielile lunare pentru un trai decent.

Profit.ro a relatat recent că vânzările Electrolux în România au crescut anul trecut cu 24,4%, până la 489 milioane de coroane suedeze (aproximativ 47,1 milioane euro), de la 393 milioane de coroane în 2017.

România este a șaptea piață ca mărime din Europa de Est (inclusiv Rusia și Turcia) în funcție de vânzări pentru Electrolux, reiese din datele financiare ale grupului suedez.

La finele lunii decembrie, Electrolux avea 888 de angajați în România, față de aproape 930 de angajați în perioada similară din 2017. Suedezii sunt acționari majoritari ai fabricii omonime din Satu Mare, unde sunt produse electrocasnice și accesorii. Grupul mai deține o divizie de vânzări și marketing în București.

Retailerul suedez pregătește separarea diviziei de electrocasnice profesionale, Elecrolux Professional, de grup și listarea acesteia pe bursă în prima parte a anului 2020. 

(Sumele în euro au fost calculate de Profit.ro la un curs de schimb de 0.09635 euro pentru 1 coroană suedeză)

DOCUMENT Cartel ALFA lansează o campanie publică de boicotare a produselor Electrolux

DOCUMENT Cartel ALFA lansează o campanie publică de boicotare a produselor Electrolux
viewscnt
Afla mai multe despre
cartel alfa
electrolux