Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că doar 66% dintre elevii de clasele a XII-a și a XIII-a s-au înscris pentru a susține examenul de bacalaureat, mai puțin decât în alți ani. Ministrul a precizat că există îngrijorări în rândul specialiștilor cu privire la riscul de abandon școlar, problemele generate de pandemie suprapunându-se peste cele cronice ale educației din România.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat la Digi 24, că problemele generate de pandemie s-au suprapus peste cele cronice din întățământul românesc și au amplificat discrepanța dintre rural și urban, scrie News.ro.

”Amplificarea acestor diferențe a generat, pe de o parte, renunțarea la școală. Vedem, din păcate, și în numărul celor înscriși pentru examenul de bacalaureat, care sunt doar 114.000 din promoția curentă, formată din 173.000 de elevi de clasa a XII-a și a XIII-a. 66% înscriși la examenul de bacalaureat din promoția curentă - 152.000 clasa a XII-a și 21.000 elevi de clasa a XIII-a. Este un procent mai mic decât în anii anterior, procentul celor înscriși la Bacalaureat”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a explicat că există îngrijorări în urma acestei situații.

”Asta a creat îngrjorări cu privire la creșterea riscului de abandon școlar. Pe de altă parte, din păcate, vedem doar săptpmâna aceasta numeroase cazuri de bullyng – un element îngrijorător (...) este tot o consecință a pierderilor care au fost înregistrate nu numai în plan educațional, dar și în planul tulburărilor sociale, comportamentale”, a mai afirmat ministrul.