Corpul de Control al premierului va sesiza Departamentul pentru Luptă Antifraudă, după un control la Spitalul Universitar de Urgență București/ Neregulile constatate

 Corpul de Control al premierului va sesiza Departamentul pentru Luptă Antifraudă, după un control la Spitalul Universitar de Urgență București/ Neregulile constatate
scris 19 oct 2020

Corpul de Control al primului ministru a făcut un control la Spitalul Universitar de Urgență București, iar raportul întocmit va fi trimis și la Departamentul pentru Luptă Antifraudă.

Obiectivele acțiunii de control au constat în: verificarea respectării prevederilor legale și normelor interne privind organizarea și funcționarea instituției, a constituirii și realizării veniturilor, precum și cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității.

Urmărește-ne și pe Google News

De asemenea, au fost făcute verificări cu privire la respectării prevederilor legale referitoare la atribuirea, încheierea și derularea contractelor de achiziții la nivelul instituție, a investițiilor efectuate în cadrul Blocului Operator Central, precum și a modului de organizare și funcționare a acestuia.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Potrivit Raportului, fostul manager al spitalului nu a organizat concursuri pentru toate posturile de șef de secție (în perioada 2017-2020), așa cum prevede legea, scrie News.ro.

”Din documentele puse la dispoziție s-a constatat că, în perioada supusă controlului (01.01.2017 – 12.08.2020), din totalul de 24 de secții clinice , 2 secții neclinice, un centru de hemodializă, o unitate de primiri urgențe și 5 laboratoare, au fost organizate de către entitate concursuri doar pentru 9 posturi de șef de secție. Au fost constatate o serie de posibile stări de incompatibilitate și conflicte de interese, în care s-ar afla mai multe persoane din conducerea spitalului (manager, șefi de secții), în special legate de deținerea unei funcții de conducere și prestarea unor activități în cadrul unei clinici private”, se arată în Raport.

Dumitru Dragomir - invalidat de instanță pentru CGMB. Elisabeta Lipă și Anghel Iordănescu vor fi consilieri generali CITEȘTE ȘI Dumitru Dragomir - invalidat de instanță pentru CGMB. Elisabeta Lipă și Anghel Iordănescu vor fi consilieri generali

În plus, echipa de control a constatat că au fost împuterniciți, prin delegare, șefi de secție un număr de 5 medici ce nu dețin calitatea de cadru didactic universitar.

Echipa de control a descoperit nereguli și în ceea ce privește respectarea prevederilor legale ce vizează constituirea și realizarea veniturilor, precum și angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității

”Pentru anul 2017 (buget întocmit în 2016) elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli s-a făcut fără fundamentarea necesarului de fonduri, în baza propunerilor conducătorilor de secții și compartimente existente din cadrul spitalului, de către directorul financiar contabil. Pentru anii 2018 și 2019, BVC nu s-a elaborat de către conducerea spitalului la propunerea șefilor de secție, așa cum prevede Ordinul Ministrului Sănătății (OMS) nr. 1043/2010, ci au fost anexate filele de buget aprobate, aferente fiecărei secții medicale. BVC a fost întocmit fără a avea la bază centralizările efectuate de compartimentul economicofinanciar, a propunerilor fundamentate, ale conducătorilor secțiilor din structura spitalului”, se mai arată în raport.

Cu privire la aplicarea prevederilor legale vizând atribuirea, încheierea și derularea contractelor de achiziții la nivelul entității (perioada 2017-2019) precum și în anul 2020 au fost constatate deficiențe, respectiv serviciul achiziții nu a depus în SEAP notificări cu privire la achizițiile directe, grupate pe necesități, care să cuprindă cel puțin obiectul, cantitatea achiziționată, valoarea și codul CPV .

Un capitol distinct face referire la contractele încheiate cu diferite companii.

”Pentru perioada 2017-2019, spitalul, prin serviciul achiziții a încheiat mai multe contracte cu societatea VEOLIA ENERGIE ROMANIA SA, având ca obiect principal lucrări de reparații punct termic, fără a fi puse la dispoziția echipei de control documentele justificative pentru atribuirea acestor contracte, identificându-se mai multe erori/lipsuri, respectiv: lipsa caietului de sarcini, încadrarea eronată a obiectului contractelor (furnizare produse și prestare servicii, în loc de lucrări), lipsa proceselor verbale de recepție la finalizarea lucrărilor. Două dintre aceste contracte nu aveau nici măcar semnătura reprezentantului legal al entității controlate. Din analiza celor 4 contracte menționate anterior precum și a documentelor puse la dispoziție de către personalul angajat în cadrul serviciului achiziții, s-a constatat încălcarea, de către conducerea spitalului, a normelor legale cu privire la inițierea, încheierea, derularea contractelor precum și nerespectarea prevederilor legale în ceea ce privește operațiunile specifice angajării, lichidării și ordonanțării cheltuielilor publice pentru aceste contracte”, se mai arată în documentul citat.

”Pentru perioada 2017-2019 entitatea controlată a încheiat prin serviciul achiziții mai multe contracte cu societatea NOVOMED INTERNAȚIONAL S.R.L., având ca obiect principal achiziția de mobilier medical. Referitor la cele 6 contracte încheiate cu societatea NOVOMED INTERNATIONAL S.R.L., echipa de control a constatat următoarele:

- în cazul contractului nr. 48893/26.08.2019, autoritatea contractantă a asigurat finanțarea cheltuielilor de natura investițiilor (mijloace fixe) din alte surse, respectiv din sursele de finanțare aferente bunurilor și serviciilor (obiecte de inventar).

- în cazul contractelor nr. 48893/26.08.2019, nr.  53785/17.09.2019 și nr. 53786/17.09.2019, autoritatea contractantă nu a respectat prevederile art. 7 alin. (5)

(a depășit valoarea pragului de achiziție directă) și art. 18 alin. (1) și (3) (a divizat valoarea contractului, împărțind-o în mai multe contracte de achiziție directă) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare.

- Având în vedere faptul că, prin cele 6 contracte au fost  achiziționate produse similare, autoritatea contractantă nu a respectat prevederile art. 11 alin. (1) și (2) din Legea 98/2016 cu modificările și completările ulterioare.

Pentru nerespectarea prevederilor legale cu privire la achizițiile publice derulate, (Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare, normele de aplicare alea acesteia, precum și HG 276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe), respectiv încălcarea normelor cu privire la înregistrarea bunururilor în evidențele contabile, responsabilitatea revine atât managerului instituției, directorului economic cât și tututor persoanelor care au semnat aceste  contracte”, se maia rată în Raport.

Au fost constatate și probleme în ceea ce privește achiziția de măști și materiale sanitare în contextul pandemiei generate de virusul SARS COV 2, dar și cu privire la respectarea prevederilor legale ce vizează investițiile realizate în cadrul Blocului Operator Central, precum și a modului de organizare și funcționare a acestuia.

viewscnt
Afla mai multe despre
corpul de control al premierului
spitalul universitar