ING Bank adaugă un nou filtru de siguranță pentru plățile între conturile ING ale clienților persoane fizice, noua funcție din HomeBank arătând clienților numele destinatarului pe scurt, la completarea IBAN-ului, astfel încât să poată fi evitate tranzacțiile eronate sau chiar tentativele de fraudare.
Cum funcționează
Din aplicația mobilă Home’Bank sau de pe platforma de desktop, clientul introduce destinatarul folosind datele pe care le cunoaște, de exemplu numele beneficiarului și codul IBAN al contului ING . Aplicația trimite solicitarea în baza de date a băncii pentru verificare, iar aceasta răspunde în timp real. Astfel, clientului îi este afișat IBAN-ul și numele prescurtat al deținătorului real al acelui IBAN, sub formă de prenume și inițială ori denumirea trunchiată pentru companii, date pe care clientul le validează pentru a finaliza operațiunea.
CITEȘTE ȘI Studiul EY ”Revenirea la muncă. Noile condiții”: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate” din cauza Covid-19”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacție. Însă există situații în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greșit, moment în care începe un șir de acțiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienții au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare și numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoții. Pe de altă parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatată și de infractori care în mod intenționat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a se asigura că banii ajung unde trebuie", spune Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.
Banca arată că relevanța acestei soluții vine tocmai din filtrul de siguranță suplimentar, prin care clientul se poate asigura către ce cont din ING urmează să facă un transfer și, astfel, evită trimiterea fondurilor către un cont greșit. Acest proces ar fi altfel dificil, motiv pentru care lasă deschisă infractorilor o portiță de intrare, dând IBAN-uri pentru cauze sociale sau chiar pentru companii în mod fals, banii neajungând niciodată la destinația declarată. Prin această confirmare, clientul poate să se asigure ca că acel IBAN este într-adevăr al companiei sau al persoanei destinate pentru plată.