Începând cu 20 martie ar urma să fie extinsă emiterea cărții electronice de identitate în București și în toate județele, serviciile de evidență a persoanei urmând să înceapă preluarea cererilor cetățenilor care doresc obținerea acestui act de identitate, conform unor proiecte de acte normative pregătite în acest scop.
Până acum, cartea electronică de identitate (CEI) a fost eliberată doar în județul Cluj, iar autoritățile au întârziat implementarea noii cărți de identitate și în restul țării.

Conform noilor termene pregătite acum de Ministerul Afacerilor Interne, începând cu 20 martie 2025, ar urma să înceapă eliberarea cărții electronice de identitate pentru pesoanele de peste 14 ani.
Începând cu 2 iunie 2025, se estimează punerea în circulație a cărții electronice de identitate și pentru minorii 0-14 ani.
Începând cu 20 mai 2025, va începe emiterea cărților de identitate simple în noul format, pentru cei care nu doresc buletine electronice.

Potrivit actelor pregătite în acest sens, termenele prevăzute ”reprezintă un reper la nivel național pentru extinderea activității specifice de emitere a CEI și pentru începerea preluării cererilor cetățenilor care doresc obținerea acestui act de identitate”.
De asemenea, conform actelor redactate: ”După realizarea tuturor optimizărilor necesare pentru asigurarea transportului de la nivelul municipiului București, precum și a testelor de volum în ceea ce privește procedura de verificare a calității, procedura de activare și procedura de gestionare a eventualelor rebuturi, va fi inițiată emiterea la nivelul municipiului București. După realizarea optimizărilor necesare la nivelul infrastructurilor implicate, va fi realizată extinderea la nivelul județelor, potrivit unei programări realizate de către Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor în urma consultării cu autoritățile publice locale implicate în vederea determinării nivelului de pregătire pentru îndeplinirea condițiilor tehnice necesare pentru emiterea CEI la nivelul SPCEP implicate”.
Conform sursei citate, pe parcursul a două luni, începând cu 20 martie, ar putea fi realizată complet emiterea de cărți electronice de identitate în toată țara.

Cartea electronică de identitate conține pe FAȚĂ în format tipărit informații înscrise cu privire la:
a) denumirea statului emitent;
b) tipul documentului;
c) numele de familie;
d) prenumele;
e) sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
f) cetățenia;
g) data nașterii;
h) codul numeric personal (C.N.P.);
i) numărul documentului;
j) data expirării valabilității;
k) semnătura olografă a titularului;
l) imaginea facială a titularului.
Pe Verso, cartea de identitate electronică prezintă:
a) data emiterii și autoritatea emitentă;
b) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
c) zona Cip.

Noile cărți de identitate au dimensiunea unui card bancar și pe lângă informațiile care se află și pe actualele buletine vor avea și un cip pe care vor fi stocate două amprente digitale și o amprentă facială.
Românii vor putea alege și pentru buletine fără cip, tot de dimensiunea unui card bancar, însă nu le vor putea folosi și pentru a ieși din țară. Pentru a ieși din țară vor avea nevoie de un pașaport care va avea un cip.
Prin intermediul liniei de finanțare asigurate de PNRR, vor fi acoperite fondurile necesare producției primelor 5 milioane de cărți electronice de identitate, iar primii 5 milioane de cetățeni care vor deveni posesori ai buletinelor electronice sunt scutiți de obligația de a suporta contravaloarea taxei de emitere a noilor acte de identitate electronice.