Brandul Bucureștiului ține mai mult de viața de noapte decât de calitatea urbană, un dezavantaj al Capitalei fiind parcările, iar un avantaj fiind generat de stocul mare de clădiri verzi, a declarat, marți Andrei Botiș, specialist imobiliar la NAI România, în cadrul Forumului privind proprietățile din Europa de Sud-Est.
"În prezent, Bucureștiul este cunoscut în principal pentru viața de noapte, pentru distracție. Este brandul Capitalei, cu toate că suntem printre orașele din estul Europei cu cele mai multe clădiri verzi. Avem plusuri și minusuri, dar ne dezvoltăm continuu", a precizat Andrei Botiș.
Avocatul Oana Ureche a menționat, în conext, că, din punct de vedere al perspectivei de reglementare de urbanism, există un brand al Bucureștiului, în mintea cetățenilor, însă acesta nu este neapărat pozitiv. "Dacă ne gândim la dezvoltatori, brandul nu este prea bine definit în timp ce în rândul companiilor mari, brandul Capitalei este pozitiv. Proiectele mari au nevoie de reglementări foarte clare", a declarat acesta.
CITEȘTE ȘI Speriați de comportamentul taximetriștilor cu turiștii străini, hotelierii vor să le pună pe mașini etichete de bună purtareConform specialiștilor români în urbanism, Bucureștiul are o problemă legată de comunicarea dintre Primăria Capitalei și primăriile de sector.
"Dacă nu suntem prezenți la expozițiile internaționale de urbanism, nu ne putem construi un brand, ceea ce se răsfrânge și asupra investițiilor atrase. Bucureștiul este încă la început în ceea ce privește planificarea urbană. În următorii 50 de ani arhitecții și toți cei implicați vor avea de lucru. Inclusiv în realizarea de locuințe sociale", au precizat specialiștii prezenți la eveniment.
Potrivit lui Louise Brooke-Smith, președinte RICS (Royal Institution of Chartered Surveyors) la nivel global în perioada 2014 -2015, capacitatea competitivă a unui oraș depinde de administrația locală iar cantitatea și calitatea investițiilor depind de infrastructură.
La rândul său, Răzvan Iorgu, director la CBRE România, a subliniat faptul că dezvoltările mari, care să includă parcuri și spații de relaxare, vor da calitate vieții Bucureștiului.
CITEȘTE ȘI Cea mai căutată destinație turistică externă de vară de către români pierde 30% din turiști"Calitatea vieții este foarte importantă pentru a deveni un oraș competitiv. Aduce salariați bine specializați, atrage companii mari. Nu trebuie doar să construim birouri și parcuri de afaceri. Cred în dezvoltări mari, nu doar în clădiri, în dezvoltări care să cuprindă parcuri, spații de relaxare. Dezvoltări complexe. Acestea vor da calitate vieții Bucureștiului și vor atrage acei investitori mari care vor să vină cu facă investiții de peste 500 de milioane de euro, dar care au încă rețineri față de București", a spus Răzvan Iorgu.
Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS) a organizat marți, la București, Forumul privind proprietățile din Europa de Sud-Est. RICS este partener oficial al Emerging Europe Property Forum din Londra, CEE Property Forum din Viena, SEE Property Forum din Belgrad, Portfolio Property Investment Forum și RICS-Portfolio Valuation Conference din Budapesta.
Sursa:Agerpres