Grupul bancar elen Alpha Bank a acordat anul trecut donații și sponsorizări către asociații non-profit și instituții din România în valoare de 55.434 euro, printre beneficari numărîndu-se Asociația SOS Satele Copiilor, Uniunea Teatrală din România, dar și Patriarhia, potrivit unui document publicat miercuri de bancă.
În total, 10 asociații și instituții românești au primit anul trecut donații de la proprietarul Alpha Bank România, conform datelor dezvăluite de grupul elen, ca urmare a intrării în vigoare a unei legi care transpune în legislația greacă directivele UE referitoare la transparența relațiilor dintre instituțiile de creditare, pe de o parte, și companiile de media și instituțiile sponsorizate, de cealaltă parte.
Asociația SOS Satele Copiilor România a fost beneficiara celui mai mare grant acordat de Alpha Bank, în valoare de 12.827 euro, urmată de Asociația Parcul Natural Văcărești, care a primit 9.079 euro și Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (9.704 euro).
Uniunea Teatrală din România a fost sponsorizată cu 5.505 euro, Patriarhia Română a beneficiat de o donație de 5.074 euro de la Alpha Bank, în timp ce Asociația Părinților și Tutorilor Greci din România și Fundația Alumni a Universității ieșene “Alexandru Ioan Cuza” au primit 5.058 euro și, respectiv, 4.472 euro.
CITEȘTE ȘI APAPR: O amânare a creșterii contribuției la Pilonul II indică o meteahnă a lucrurilor neterminate și pensii mai mici pentru actualii salariațiLista beneficiarilor este completată de Asociația Culturală "Concerto", din București (2.520 euro), Camera de Comerț și Industrie Eleno-Română (993 euro) și Asociația "Team Work" (198 euro).
La nivelul tuturor piețelor pe care activează, respectiv Grecia, Cipru, România, Albania, Serbia, Macedonia și Marea Britanie, grupul bancar elen a acordat în 2015 donații și sponsorizări către asociații și instituții în valoare de 2,07 milioane de euro, în timp ce donațiile către persoane fizice au totalizat 51.585 euro.
Plățile către companiile de media, care includ plățile pentru servicii de promovare și publicitate, dar și diferite sponsorizări, au însumat 7,58 milioane de euro, potrivit datelor Alpha Bank.