Licitația pentru spectrul de frecvențe destinat furnizării serviciilor de telecomuncații din generația a cincea (5G) a fost anunțată pentru anul viitor, conform directorului general al Vodafone România, Murielle Loriulloux, care speră ca prețul viitoarei licențe să nu fie mai scump decât a plătit operatorul pentru 4G.
“Trebuie să existe un echilibru. Pe noi, ca operator, ne costă licența în sine, la care se adaugă taxa anuală de utilizare a spectrului destinat licenței 5G, pe care o vom plăti către ANCOM, și viitoarele sume alocate dezvoltării rețelei 5G. Sunt sume mari. Sper ca viitoarea licență 5G să nu fie mai scumpă decât precedenta”, a spus Loriulloux.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La ultima licitație pentru vânzarea de licențe de telecomunicații, respectiv pentru 4G, autoritatea de reglementare din domeniu (ANCOM) a reușit, în septembrie 2012, să vândă spectru de frecvențe în sumă de 682,13 milioane de euro către Orange Romania – 227,14 milioane de euro, Vodafone Romania – 228,52 milioane de euro, Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) – 179,88 milioane de euro, RCS&RDS – 40 milioane de euro și 2K Telecom – 6,6 milioan de euro.
Banii au fost încasați în două tranșe, ultima la 30 iunie 2013.
Tehnologia 5G promite o viteză mobilă de până la 10 ori mai rapidă decât 4G. Această performanță va crea noi utilizări pe toate planurile, respective soluții de realitate augmentată, posibilitatea companiilor de a implementa o rețea wireless locală și capacitatea de a răspunde corespunzător la consumul tot mai mare de conținut multimedia.
Întrebată dacă ținta Vodafone România este atingerea pragului de 10 milioane de clienți, șeful companiei a afirmat că își dorește cât mai mulți utilizatori, dar că această țintă nu este un obiectiv al managemetului.
CITEȘTE ȘI Noul CEO al Vodafone anunță: va desființa 1.700 de locuri de muncă, inclusiv din România“Vrem mai mulți utilizatori conectați la rețeaua noastră, dar atingerea pragului de 10 milioane nu este un obiectgiv în sine. Ne interesează mai mult calitatea acestora, atașamentul acestora față de rețea, dacă sunt mulțumiți de serviciile noastre”, a afirmat Loriulloux, care a venit la conducerea Vodafone România în septembrie 2017.
Ea a mai spus că piața telecomunicațiilor din România este una competitivă, situație pe care a apreciat-o ca fiind pozitivă pentru clienți.
“Concurența ridicată presează jucătorii din acest domeniu să se reinventeze, să devină mai eficienți, să lanseze noi servicii, cum ar fi cele din zona Internet of Things (IoT)”, a spus șeful operatorului, care a amintit de proiectul IoT cu retailerul Mega Image.
Vodafone România este parte a grupului britanic de telecomunicații Vodafone și numărul 2 pe piața locală după numărul de clienți și cifra de afaceri.