Șeful Alstom: Ne interesează viitorul contract de mentenanță a trenurilor Metrorex, care expiră în 2019, dar depinde foarte mult de condițiile din viitorul caiet de sarcini al licitației

Șeful Alstom: Ne interesează viitorul contract de mentenanță a trenurilor Metrorex, care expiră în 2019, dar depinde foarte mult de condițiile din viitorul caiet de sarcini al licitației

Gabriel Stanciu

Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 14 dec 2017

Alstom Romania este interesată să participe la viitoarea licitație pentru lucrările de mentenanță a garniturilor de metrou, actualul contract urmând să expire la finele anului 2019, dar depunerea unei oferte depinde foarte mult de condițiile din caietul de sarcini, a declarat joi, într-o conferință de presă, directorul general al companiei, Gabriel Stanciu.

“Suntem interesați să participăm, dar o viitoare ofertă de condițiile din documentația viitoarei licitații. Mai depinde și de consultant, cât de serios este și dacă acesta va lua în considerare toți parametrii viitoarei proceduri de atribuire. Dacă Metrorex vrea să primescă oferte serioase, atunci documentația trebuie să țină cont de o serie de parametrii”, a spus Stanciu.

Urmărește-ne și pe Google News

El a precizat că actualul contract de mentenanță al materialului rulant al Metrorex va expira la finele anului 2019.

“Actualul contract este profitabil, dar cifrele nu sunt extraordinare”, a spus șeful Alstom.

Șeful Alstom Romania: Montarea de uși portpalier și automatizarea garniturilor de tren, soluția pentru eliminarea sinuciderilor și accidentelor mortale la metrou CITEȘTE ȘI Șeful Alstom Romania: Montarea de uși portpalier și automatizarea garniturilor de tren, soluția pentru eliminarea sinuciderilor și accidentelor mortale la metrou

Metrorex caută un consultant care să asiste compania la angajarea unui furnizor de servicii de mentenanță a materialului rulant, începând cu 1 ianuarie 2020. În prezent, activitățile de mentenanță a ramelor de metrou sunt asigurate de grupul francez Alstom, prin Alstrom Transport, conform unui contract de aproximativ 240 milioane de euro încheiat pe 15 ani în 2003, pentru intervalul 2004 - 2019.

În prima parte a anului 2011, pentru a reduce costurile de mentenanță, Metrorex a inițiat discuții cu Alstom pentru renegocierea contractului.

Pe de altă parte, Metrorex pregătește o licitație pentru un contract de mentenanță a materialului rulant, care a fost estimat la 693,3 milioane de lei, fără TVA, pe o perioadă de 10 ani.

Demersul transportatorului public nu a continuat prin publicarea unui anunț de participare pe SEAP, după ce Metrorex și Alstom Transport au finalizat discuțiile de renegociere a contractului încheiat în 2003.

Alstom încasează 40 milioane euro pentru lucrări de reabilitare feroviară CITEȘTE ȘI Alstom încasează 40 milioane euro pentru lucrări de reabilitare feroviară

Astfel, printr-un act adițional, care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2012, costurile de mentenanță pentru parcul rulant al Metrorex au scăzut cu 34%, prin asigurarea unei finanțări stabile din partea Ministerului Transporturilor și prin realizarea unui program de modernizare tehnică la trenurile vechi.

Potrivit acordului, Metrorex nu va achita penalități de 20,6 milioane de lei înregistrate în perioada 2007 – 2010, potrivit datelor anunțate de Ministerul Transporturilor în august 2011.

De asemenea, cele două părți au convenit introducerea în contract a vagoanelor de pe liniile noi ce vor fi dezvoltate de Metrorex.

În prezent, potrivit datelor transportatorului, parcul rulant total al Metrorex numără 83 de trenuri (498 de vagoane) cu vârsta cuprinsă între 1 și 37 de ani, produse de fabricanți diferiți. De asemenea, transportatorul are în exploatare 5 locomotive, 11 vagoane de marfă, 4 drezine și 4 vagoneți, utilizate pentru diverse activități tehnologice.

Data limită pentru transmitere a propunerilor este 23 noiembrie, iar consultarea se va încheia la 7 decembrie.

Cu mai mult 4.000 de angajați, Metrorex operează o rețea de peste 70 kilometri cale dublă, distribuiți pe patru linii magistrale și peste 50 de stații. Anul trecut, încasările Metrorex au crescut la 576,6 milioane de lei, de la 537,77 milioane de lei în anul precedent. Societatea a închis anul 2016 pe zero, la fel ca în 2014 și 2015. Compania de transport înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători.

Alstrom Transport a consemnat afaceri de 369,6 milioane de lei în 2016, în stagnare față de anul precedent, și a înregistrat pierderi de 278.857 lei, de la un profit net de 34,74 milioane de lei în 2015.

Compania a fost înființată în anul 1994 și a avut un număr mediu de angajați de 456 persoane în 2016, potrivit www.termene.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
alstom
metrorex
mentenanta