România este a patra piață din Europa Centrală pentru grupul german Lidl în 2014, cu vânzări de 788,7 milioane euro, fiind devansată de Polonia, Cehia și Slovacia, reiese din datele unui top realizat de Delloitte.
Potrivit sursei citate, vânzările rețelei Lidl în România, unde la finele anului trecut deținea 184 de magazine, au crescut cu 12,3% comparativ cu 2013, când a raportat 700,5 milioane euro.
În Polonia, cea mai mare piață a grupului german din regiune menționată, vânzările Lidl s-au situat la 2,74 miliarde euro, în Cehia a avut 1,11 miliarde euro, iar în Slovacia 795 milioane euro. Vânzările magazinelor Lidl România le depășește pe cele din Ungaria, care au raportat anul trecut 735,5 milioane euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rețeaua a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. În prezent compania are o rețea de 188 de magazine la nivel național, patru fiind deschise de la începutul acestui an în București și Otopeni.
”Lidl va continua investițiile în România în paralel cu crearea de noi locuri de muncă la nivel național. Lidl are în prezent peste 3.800 de angajați în rețeaua de magazine, centrele regionale de distribuție și în sediul central”, arăta compania în ultimul comunicat transmis presei.
Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail cu afaceri de 1,8 miliarde euro.
De altfel, cu cele două rețele, Lidl și Kaufland, Schwarz are afaceri totale de aproape 2,6 miliarde euro în România, reprezentând 30% din piața de retail din România (care cuprinde afacerile marilor rețele de retail – n.r.).
Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, care activează în 26 de țări europene, cu peste 10.000 de magazine și mai mult de 170.000 de angajați.
Cu sediul în Neckarsulm, în sudul Germaniei, Lidl este deținut de miliardarul Dieter Schwarz, cel mai bogat om de afaceri din Germania. Afacerile grupului Schwarz au crescut cu 7% anul trecut, la 79,3 miliarde euro, depășind astfel grupul francez Carrefour la nivel european, potrivit Reuters. Compania vrea ca până în 2020 să atingă pragul de 100 miliarde euro, bazându-se în principal pe extinderea Lidl.
Banca Mondială a acordat recent un împrumut de 350 milioane euro grupului Schwarz pentru planurile de extindere în regiunea Balcanilor (România, Serbia, Polonia, Bulgaria și Croația).
Sursa: Delloitte