Serviciul coraDrive, lansat în 2013, în hipermarketul cora Lujerului din Capitală, a ajuns la o medie de peste 50 de comenzi pe zi, astfel că, în luna aprilie a acestui an, retailerul a extins platforma cu livrare de tip drive și în celelalte trei hipermarketuri deschise în București, potrivit datelor transmise de companie.
Comerțul modern românesc a bifat, în decembrie 2013, o premieră: Cora a deschis primul hipermarket online din țară cu servire direct în mașină, scrie News.ro. Altfel spus, clienții consultă oferta de produse online, își trimit lista de cumpărături, iar când ajung la hipermarket, produsele le sunt încărcate în mașină.
Serviciul coraDrive a ajuns în prezent la o medie de peste 50 de comenzi pe zi, coșul mediu de cumpărături depășind 220 de lei, potrivit datelor transmise anterior de companie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, ”coșul de cumpărături la coraDrive este, în medie, de trei ori mai mare decât cel din magazin, un raport generat în primul rând de faptul că este mult mai comod să comanzi online, iar cumpărăturile să fie ridicate ulterior din magazin sau să îți fie livrate acasă”, arată retailerul.
Înițial, clienții care cumpărau produsele online, prin intermediul coradrive.ro, le ridicau ulterior din magazin, dar din decembrie 2014, retailerul a lansat și opțiunea de comandă online cu livrare la domiciliu, printr-un parteneriat cu firma de curierat TNT România. Comanda minimă este 50 lei, iar costul transportului este de 15 lei.
Acum, peste 60% din comenzile de pe platforma e-commerce sunt cu livrare la domiciliu, potrivit datelor companiei. Clienții coraDrive cumpără, în special, apă, bauturi, produse proaspete, cum sunt fructele, legumele, carnea sau lactatele, dar și detergenți.
CITEȘTE ȘI Românii mănâncă de trei ori mai puțin pește decât media europeană. Vânzările de pește sunt estimate la 85 milioane euro”Până la începutul acestei luni a funcționat un singur punct drive, la cora Lujerului, lansat în 3 decembrie 2013, din aprilie 2016 sunt patru puncte coraDrive, în toate cele patru hipermarketuri din București - Pantelimon, Lujerului, Sun Plaza și Alexandriei”, potrivit sursei citate.
În total, coraDrive a avut peste 10.000 de clienți, din București și zonele limitrofe, iar obiectvul retailerului este ”extinderea cât mai rapidă a serviciului la nivelul întregii țări, astfel încât oricine să fie la un click distanță de produsele favorite din magazinele cora”, arată aceleași date.
Primul punct coraDrive din afara Bucureștiului va fi în Constanța, la Cora Brătianu, mai spun reprezentanții companiei.
Reteaua de hipermarketuri Cora a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri de peste 380 de milioane de euro, și a avut pierderi de circa 5,5 milioane euro, în creștere de la 3,2 milioane euro, cât au fost pierderile înregistrate în 2013, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor.
Cora România operează 11 hipermarketuri, atât în centre comerciale proprii, cât și în spații închiriate, dintre care patru în București și șapte în provincie, la Ploiești, Cluj Napoca, Baia Mare, Drobeta Turnu Severin, Constanța (două magazine) și Bacău. Retailerul este controlat gigantul belgiano-olandez Ahold-Delhaize, care mai operează pe piața locală și o rețea de 456 supermarketuri în București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște și alte orașe din țară, sub mărcile Mega Image (210), Shop&Go (244) și Gusturi Românești (2).
În piața locală, retailerul francez Carrefour a fost însă primul mare retailer din comerțul modern din România care a deschis, la sfârșitul lui iulie 2013, un magazin virtual cu livrare la domiciliu pe partea de produse alimentare și de larg consum (fructe, legume, carne, pește, lactate, ouă, patiserie și panificatie, băcănie și băuturi etc.).
Și Metro activează online pe partea de birotică, Mega Image a dezvoltat o platforma e-commerce împreună cu eMag, iar Selgros a intrat în comerțul online printr-un parteneriat cu platforma de servicii de aprovizionare online megamarket.ro, prin care livrează direct clienților peste 11.000 de produse alimentare și nealimentare.
Dar cel mai recent anunț a fost făcut de retailerul german Kaufland, liderul comerțului modern local, care vrea să-și lanseze operațiunile online până în 2017, pentru care va dezvolta un departament special, potrivit planetretail.net, care citează publicația germană Lebensmittel Zeitung.