Rețeaua de restaurante Salad Box, înființată în urmă cu patru ani de tineri antreprenori români și care numără în prezent 37 de unități, poartă discuții avansate pentru extindere în Anglia, Japonia și țările scandinave.
”Avem discuții avansate cu parteneri pentru Anglia, Scandinavia (Suedia, Norvegia și Danemarca), Algeria, Japonia. (...) Partenerul este cel mai importartant în planul de extindere, el este imaginea noastră pe piața respectivă, degeaba ai locul și finanțarea, dacă nu ai partener”, a declarat Dan Isai, director executiv și fondator al Salad Box.
El spune că în Anglia vor fi deschise mai multe restaurante în Londra.
”Avem discuții cu cel mai mare food operator de acolo și vor fi deschideri multe într-o perioadă scurtă de timp, sperăm anul acesta”, a arătat Isai.
Referitor la Japonia, el povestește că brandul Salad Box a fost ales de guvernul japonez pentru a fi adaptat pe piața locală, în cadrul unui program de identificare de branduri derulat în mai multe țări.
”Prin conjuncturi am ajuns ca guvernul japonez, care a trimis oameni în mai multe țări ca să găsească concepte noi, pe care nu le au, dar le vor, și să le adapteze la piața japoneză. Salad Box a fost unul dintre brandurile alese de guvernul japonez pentru a fi implementate acolo și ne ajută să deschidem cu birouri gratis timp de un an de zile, operator, finanțare”, arată Isai.
Salad Box este prezent deja cu trei restaurante în străinătate, în Ungaria și Germania.
El spune că deși investiția într-un restaurant din străinătate este mai mare decât în România, prețurile produselor sunt mai mari.
”Investiția este mai mică în România, dar și prețurile sunt mici. În schimb, în afară, materia primă este la același preț, chiriile uneori mai mici, iar cei mai scumpi sunt oamenii. Profitul unui restaurant din România este de circa 10%, iar în străinătate de 15%-20%”, explică Isai.
În total rețeaua numără 37 de restaurante, anul trecut fiind deschise 11.
Salad Box a deschis vineri un nou restaurant în București, în Centrul Vechi, operat în franciză. Noul restaurant a presupus o investiție de 70.000 euro și are 13 angajați. Acesta este al 10-lea restaurant Salad Box din București și primul situat într-o zonă stradală, celelalte aflându-se în centre comerciale sau de birouri.
”Am decis să deschidem un nou restaurat în București în Centrul Vechi, un punct strategic pentru noi, atât din punct de vedere al clienților cărora ne adresăm, cât și a zonei, fiind multe clădiri de birouri în jur, dar și al turismului”, afirmă Isai.
Aproximativ 70% dintre clienți sunt femei cu vârsta pănă în 35 de ani, studii medii, salarii medii.
Isai spune că nu poate estima câte restaurante Salad Box vor fi deschise în acest an.
”În anii următori vrem să creștem calitativ. Strategia inițilă a fost de acaparare a pieței și de a avea poziții cheie, din păcate au rămas în spate produsele și serviciile. Experiența pe care o au clienții este cea mai importantă. Partea de HR este în criză în prezent în România, dacă în 2008 am avut criză financiară, acum este de resurse umane și dorim să investim în oameni”, a mai spus Isai.
Salad Box a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 14 milioane euro, cu peste 60% mai mare comparativ cu 2014 (8,6 milioane euro), iar pentru acest estimările indică o valoare de 20-22 milioane euro.
Potrivit datelor de la Registrul Comerțului. Dai Isai controlează 46,66% din capitalul Saladbox SRL, Dan Lar - 43,34% și Cristian Vlad Lupaș - 10%.