Renault nu reușește să obțină în Rusia, cu Lada, același succes înregistrat în România cu brandul Dacia

Renault nu reușește să obțină în Rusia, cu Lada, același succes înregistrat în România cu brandul Dacia
scris 17 iun 2016

Când Renault a început să investească în Avtovaz, în 2008, spera să obțină același succes pe care l-a înregistrat cu Dacia în România și să transforme Lada într-un mare brand european low-cost, se arată într-o analiză a Reuters.

Cel mai mare producător auto sud-coreean, Hyundai, și subsidiara sa, Kia Motors, profită de scăderea pieței auto din Rusia pentru a-și majora cota de piață și a ataca poziția de lider a Avtovaz (producătorul Lada), subsidiara rusă a alianței Renault-Nissan.

Urmărește-ne și pe Google News

"În general, consumatorii ruși apreciază mai mult brandurile Kia și Hyundai comparativ cu produsele Lada, chiar dacă linia lor de producție s-a îmbunătățit. A fost o mașină comunistă și un brand comunist. Rusia devine o economie orientată spre consum, în timp ce Lada amintește de perioada trecută", apreciază analistul Tim Urquhart de la IHS.

În opinia acestuia, "succesul Renault cu brandul românesc Dacia nu înseamnă că va obține rezultate similare în Rusia".
"Dacia nu a moștenit aceleași probleme ca Lada. Ei nu pot, într-adevăr, repeta șmecheria cu Avtovaz", a adăugat el.

Anul trecut, vânzările auto în Rusia au înregistrat un declin de 36%, dar Hyundai și Kia au înregistrat scăderi de doar 10% și, respectiv, 16%, iar cota lor combinată de piață s-a dublat din 2012 la aproximativ 20%. În schimb, cota combinată de piață a Avtovaz și Renault-Nissan se situează la aproximativ 30% din 2012. Rezultatele bune obținute de Renault-Nissan au fost afectate de declinul de 31% al livrărilor Avtovaz în 2015.

În timpul recesiunii din Rusia, Hyundai și Kia și-au menținut nivelul producției și au păstrat prețurile scăzute, strategia lor fiind sprijinită de dificultățile cu care se confruntă Avtovaz, cândva jucătorul dominant pe piața auto rusă. Mulți ruși încă văd brandul Lada ca pe un simbol al erei sovietice și sub nivelul brandurilor străine.

Se redeschide circulația rutieră pe Transfăgărășan, spre Cabana Bâlea Cascadă CITEȘTE ȘI Se redeschide circulația rutieră pe Transfăgărășan, spre Cabana Bâlea Cascadă

Avtovaz se confruntă cu dificultăți financiare, în condițiile în care pierderile companiei s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut. Renault a decis să deprecieze valoarea investiției sale la Avtovaz cu 225 milioane de euro, până la 91 milioane de euro. Renault deține o participație de 50% la compania holding care controlează Avtovaz, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor deține un pachet de 17,13%, iar corporația rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%.

Un purtător de cuvânt al Hyundai a anunțat că vor fi lansate noi produse și va fi majorată producția în Rusia pentru extinderea cotei de piață.

Conform datelor Association of European Businesses (AEB), livrările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare în Rusia au scăzut în mai cu 14,5%, la 107,665 unități, pe fondul problemelor cu care se confruntă economia și al deprecierii rublei. În aprilie, livrările auto pe piața rusă au scăzut cu 8,5%, cel mai redus nivel din ultimii 10 ani.

Luna trecută, pe primul loc în topul celor mai bine vândute 25 de modele în Rusia s-a situat Lada Granta (7.967 unități), fabricată de AvtoVAZ, urmată de Solaris, de la Hyundai (7.627 vehicule), Rio, de la Kia (7.569 unități) și Duster, cu 4.151 de vehicule. Pe locurile 9 și 12 se află Sandero și Logan, cu 2.366 și, respectiv, 2.319 de vehicule. Duster, Logan și Sandero sunt fabricate de Renault.

Marți, Nicolas Maure, directorul general al Avtovaz, avertiza că subsidiara din Rusia a alianței Renault-Nissan nu va reveni pe profit cel puțin până în 2018.

Maure, care lucrează de 16 ani pentru Renault, a fost numit în martie director general, înlocuindu-l pe Bo Andersson, victimă a recesiunii din Rusia, care a afectat vânzările auto, și criticat de acționarii ruși ai Avotvaz pentru concedierea muncitorilor. Până acum, Maure a fost directorul general al Groupe Renault România și director general al Automobile Dacia, având astfel experiența de a lucra într-un fost stat comunist și de a trata cu sindicatele.

"Scopul meu principal este revenirea companiei pe profit. Va lua ceva timp, nu mai devreme de 2018. Multe depind de condițiile de pe piață. Acționarii nu cer un termen limită concret", a afirmat șeful Avtovaz într-un interviu acordat publicației financiare ruse Vedomosti.

Maure a anunțat că intenționează să majoreze exporturile de mașini și să consolideze poziția Avtovaz pe piața internă, care ar urma să înregistreze o creștere modestă în 2017.

"Vânzările auto au scăzut dar Rusia are o populație imensă - peste 140 milioane de persoane. Cu timpul piața se va redresa, Avtovaz și Lada urmând să-și majoreze semnificativ cota de piață", a afirmat șeful celui mai mare producător auto rus.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană. 

Sursa: Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
lada
dacia