FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, estimează că va închide anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creștere cu 5% față de 2020. Avansul creșterii afacerilor din acest an a consemnat un recul față de rezultatul din 2020, comparativ cu 2019, când veniturile au avansat cu peste 20%.
Pentru 2022, FAN Courier ia în calcul un avans al afacerilor de 10-15%, pe fondul extinderii în continuare a comerțului online, a apariției de noi retaileri dar și ca urmare a dezvoltării internaționale pe care compania a demarat-o începând din acest an.
"Anul 2021 a fost un an foarte bun, dar impredictibil, în care am continuat investițiile în infrastructură, îmbunătățind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piața s-a "așezat” și am avut timp să gândim strategia de business și să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare și automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activității a rămas unul ridicat datorită creșterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost calitate, dezvoltare și cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova", a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, unul dintre fondatorii companiei.
El a precizat că 9% din vânzările din România sunt online, procent care va crește în anii următori, în condițiile în care în Marea Britanie acest indicator se sitează la 35%.
"Vrem să montăm 1.000 de lockere, proces care va începe din martie sau aprilie 2022. Pentru noi este clar că acesta este trendul pe piața de livrări", a spus Mihai.
Compania și-a menținut planul de investiții pentru 2021, alocând în total aproximativ 25 milioane de euro, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea HUB-ului din Cluj și extinderea celui din Brașov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare.
Investiții semnificative au fost direcționate către achiziția de PDA-uri destinate curierilor aflați în teren, modernizarea și deschiderea de sedii noi în mai multe județe ale țării dar și achiziția de terenuri și clădiri pentru dezvoltări viitoare. Extinderea FAN Courier în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internațională a companiei, bugetul de investiții pentru dezvoltarea rețelei companiei dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.
Pentru anul viitor, bugetul de investiții este estimat la 30 milioane de euro, direcțiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj și Brașov, demararea lucrărilor pentru construcția noului centru logistic de la Ștefăneștii de Jos, pentru activități de fulfillment, spații de birouri și extinderea rețelei de lockere la nivel național.
CITEȘTE ȘI Rectificare de buget la Poșta Română pentru acest an din cauza pandemiei și a nerealizării programului propus de disponibilizare de personal TESANoutatea anului 2021 în materie de digitalizare și introducerea inteligenței artificiale o reprezintă lansarea chatbotului ȘteFAN, asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service.
”Tehnologizarea a fost întotdeauna o componentă de business pe care am pus un accent deosebit și în care am făcut investiții masive, în special în ultimii ani, pe măsură ce comportamentul și așteptările clienților s-au schimbat. Toți vrem ca livrările noastre să ajungă cât mai repede, în aceeași zi, să urmărim unde se află coletul nostru și să interacționam cât mai rapid și mai eficient cu curierul. Tehnologizarea joacă un rol foarte important pentru că ușurează munca angajaților operaționali - curieri, manipulanți, îmbunătățește timpul de răspuns la solicitările clienților, asigură o comunicare facilă între angajați și crește exponențial calitatea serviciilor pe care le oferim clienților noștri. Având în vedere situația sanitară incertă, tehnologizarea ne ajută și să asigurăm un mediu de lucru sigur pentru angajații noștri, care își pot desfășura activitatea de la distanță, cu rapiditate și cu aceeași eficiență”, a spus Adrian Mihai.
CITEȘTE ȘI Problemele City Insurance atrag noi jucători din Europa pe segmentul RCA din România. Noul lider al pieței este EuroinsFAN Courier a continuat să facă angajări și în 2021, pentru a susține ritmul alert al activității, numărul salariaților crescând astfel cu 8% față de anul anterior, depășind 7.500 de angajați la nivel național. Compania și-a continuat eforturile de a-și proteja angajații pe fondul pandemiei, iar digitalizarea și automatizarea proceselor sunt parte din acest proces.
”În 2022, ne așteptăm la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”, a subliniat șeful companiei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 aniÎn ceea ce privește extinderea în Republica Moldova, FAN Courier țintește poziția de lider și pe piața din țara vecină în cel mai scurt timp.
În noiembrie, compania și-a extins operațiunile în Republica Moldova, ca parte a strategiei de dezvoltare în Europa Centrală și de Est.
”Ne dorim să devenim lider pe piața din Moldova în cel mai scurt timp, ne dorim să ajutăm business-urile locale să se extindă și să se dezvolte în Romania și în UE și să ajutăm la creșterea comerțului online la nivelul celui din România. Continuăm să ne uităm la cross border e-commerce, vrem să fim mai prezenți în regiune și căutăm cele mai bune soluții pentru eficientizarea proceselor operaționale, astfel încât să generam un raport calitate/preț extraordinar”, a afirmat reprezentantul companiei.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, înființată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat.
Compania deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.500 de angajati si colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.400 de autovehicule.