Măsurile impuse de declanșarea crizei medicale provocată de COVID-19 vor împinge companiile în direcția digitalizării. Numărul în creștere al angajaților care își desfășoară munca de acasă, care a generat intensificarea traficului în rețelele de telecomunicații fixe și mobile și a cererii de conectivitate, va aduce însă și cerere pe zona de securitate cibernetică. Iar operatorii telecom sunt pregătiți, a anunțat, la Profit TV, Mihnea Rădulescu, business director Vodafone România, fost director general al UPC România.
"În această perioadă s-a manifestat nevoia de digitalizare. Când vorbim de digitalizare, putem să întelegem de la simple conexiuni până la servicii complexe. Avem solicitări în creștere pe zona de digitalizare.
În perioada pandemiei, toate restaurantele au fost închise. Există restaurante care au vândut mai mult decât înainte de pandemie pentru că, pe lângă reputație, aveau digitalizate comenzile și livrările. Practic, au avut mai multe comenzi decât înainte de pandemie. Nu putem generaliza, dar sunt exemple care arată că se poate depăși cu succes o astfel de perioadă, mai puțin favorabilă afacerilor", a spus Mihnea Rădulescu la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 (marțea de la 15.30) și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
El anticipează că va avea loc o schimbare a tipului de nevoi în rândul companiilor, indiferent de mărimea acestora, urmând ca produsele și serviciile din zona digitalizării afacerilor să fie din ce în ce mai căutate.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Sturza, elefant.ro: Ne îndreptăm spre o criză financiară, cei care au intrat în 2019 pe imobiliare și-au prins urechile în ușă. Perspective de vânzare a elefant.ro. "Vânzările s-au dublat, dar mă sperie!""Până acum, device-urile, gadget-urile, telefoanele inteligente aveau o cotă mare de atractivitate în rândul clienților, și situația va continua să fie așa, dar cred că foarte multe companii mari, dar și mici vor începe să se îndrepte din ce în ce mai mult spre soluții de digitalizare, spre zona Internet of Thing (IoT). Cu ajutorul unor platforme, cu ajutorul unor senzori și echipamente conectate, se poate aduce valoare în business-ul fiecărei companii, se poate aduce informații și date relevante pentru business-ul respectiv.
Vodafone are astfel de proiecte implementate la numeroși clienți, mai ales din zona retail. Sunt senzori care ajută companiile să înțeleagă pe unde se plimbă clienții în magazin, ce rafturi și produse accesează, cât timp stau la casele de marcat. Cu astfel de informații, companiile vor putea să mențină rafturile pline, să deschidă în timp real mai multe case pentru a evita formarea de cozi, să plaseze produsele în rafturi în funcție de preferințele clienților. De asemenea, sunt soluții care pot optimiza rutele de transport, pot monitoriza flotele auto, care pot genera astfel reducerea costurilor unei companii.
Cred că IoT va fi accesat din ce în ce mai mult și de companiile mici, nu doar de jucătorii mari. Este o zonă în care ne vom îndrepta și cei care vor implementa mai repede vor avea de câștigat", explică reprezentantul Vodafone România.
În opinia sa, numărul în creștere al angajaților care își desfășoară munca de acasă, care a generat intensificarea traficului în rețelele de telecomunicații fixe și mobile și a cererii de conectivitate, va aduce și cerere pe zona de securitate cibernetică.
"Am oferit conectivitate fixă și mobilă pentru lucrul de acasă. Criza ne-a prins cu numeroase oferte și servicii pe această zona. Vodafone România a înregistrat o creștere cu până la 30% în cazul cererii pentru soluții pentru zona work from home. Operatorii telecom sunt pregătiți să propună clienților soluții pentru acoperirea cererii în zona de securitate cibernetică", a menționat directorul operatorului.