Investitorii au avut în acest an o vară mai liniștită în comparație cu 2018 sau 2019, situația fiind una normală, în condițiile în care abia s-a ieșit din pandemie, a declarat la emisiunea Profit Live, Dan Mihăescu, partener fondator al GapMinder.
Urmărește-ne și pe Google News
"Noi, ca și investitori, căutăm tot timpul oportunități de investire. Ca și vară, dacă aș compara-o cu 2018 sau 2019, a fost puțin mai liniștită, situația fiind normală, pentru că abia am ieșit din pandemie. Există un grad de incertitudine la nivel macroeconomic care împinge foarte multe startup-uri să nu poată prezice mai bine ce urmează să se întâmple sau evită să meargă la investitori fără să aibă o poveste concretă de creștere", a sus Mihăescu.
CITEȘTE ȘI Telekom România a inaugurat un centru de date în Cluj-Napoca, în urma unei investiții de 3,5 milioane de euro
Pe de altă parte, un procent mai mic din startup-uri sunt, ca întotdeauna, mult mai de succes, reușind să intre mult mai bine în piață, să înțeleagă mai bine ceea ce se întâmplă, iar unele chiar beneficiază de faptul că s-au poziționat pe niște segmente foarte bune.
"Trendurile sunt cele despre care tot vorbim de 6-12 luni, este vorba de o accelerare a unui termen foarte prăfuit, digital transformation, dar acum se întâmplă, este o necesitate foarte puternică pentru multe segmente, cum ar fi banking, logistică, retail, zona medicală", a spus reprezentantul GapMinder.
El a afirmat că, în zona consumer, clienții își doresc autonomie, mai ales după pandemie.
"Ei au nevoie de tool-uri foarte ușor de folosit, asistate în mod conversațional prin chatbot. De asemenea, ele trebuie să fie cât mai safe, deci partea de cyber security este foarte importantă. În partea cealaltă, companiile accelerează partea de digital transformation foarte puternic în zona de banking, insurance, logistică, infrastructura IT din spatele retailului online", a mai spus Mihăescu.
Emisiunea Profit Live, moderată de jurnaliștii Oana Osman, redactor-șef Profit.ro, și Claudiu Vrânceanu, este transmisă atât pe site-ul www.profit.ro, cât și pe postul de televiziune Profit TV și pe pagina de facebook a Profit.ro, de luni până joi, începând cu ora 17.30, fiind o platforma în care lideri din mediul de business vorbesc despre situația actuală.
Postul Profit.ro TV este în grilele RCS, UPC, Telekom și poate fi urmărit și AICI.
Postul Profit.ro TV este în grilele RCS, UPC, Telekom și poate fi urmărit și AICI.