"Salut, momentan, o parte dintre clienții noștri întâmpină dificultăți în accesarea serviciilor de voce și date, precum și a aplicațiilor Orange. Această situație se manifestă ca urmare a secționării multiple în reteaua de fibra optică. Colegii noștri din departamentul Tehnic lucrează deja la remedierea problemei. Ne cerem scuze pentru neplăceri și îți multumim pentru înțelegere. Revenim imediat ce avem noutăți", se arată în anunț.
UPDATE 17.30
"Au fost identificate 3 secționări ale rețelei de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. Două dintre secționări au fost simultane. Tehnicienii noștri au reușit să remedieze avaria cauzată de prima secționare și sunt în continuare pe teren. Serviciile încep să revină gradual la parametri normali de funcționare“.
UPDATE 21.30
"”Astăzi, începând cu ora 14:34, o parte dintre clienții noștri au întâmpinat dificultăți în accesarea serviciilor de voce și date, precum și a aplicațiilor Orange. Această situație a apărut ca urmare a unor secționări multiple simultane ale magistralelor principale de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. Echipele noastre tehnice au intervenit prompt pe teren și au repus serviciile în funcțiune gradual, începând cu ora 16:40. Serviciile au revenit la parametri normali de funcționare la ora 17:40. Secționările care au afectat rețeaua de fibră optică au fost cauzate de o alunecare de teren în județul Mehedinți și de lucrări de construcții civile, fără legătură cu rețeaua Orange, în județele Brașov și Bistrița-Năsăud. Din păcate, astfel de situații nu sunt izolate, doar anul trecut ne-am confruntat cu peste 1.200 de incidente de secționare a fibrei, majoritatea fără impact asupra serviciilor oferite clienților noștri. De regulă, acestea nu au impactul avariei de astăzi, deoarece în rețeaua Orange folosim dublă protecție și, în anumite cazuri, chiar triplă protecție a infrastructurii de fibră optică. Situația excepțională de astăzi a apărut din cauza faptului că toate cele trei inele de protecție a magistralelor principale de fibra optică au fost secționate simultan, conducând la izolarea unor echipamente și platforme de servicii critice pentru rețea. Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților noștri pentru înțelegere.”
Orange România este liderul pieței de telefonie mobilă, cu peste 10 milioane de clienți