Primăria face pasul înapoi și renunță temporar la banda unică pentru autobuze, constatând "puncte nevralgice". Ideea va fi reaplicată pe 17 iunie. Șoferii au acuzat mega-blocaje

Primăria face pasul înapoi și renunță temporar la banda unică pentru autobuze, constatând "puncte nevralgice". Ideea va fi reaplicată pe 17 iunie. Șoferii au acuzat mega-blocaje
scris 22 mai 2017

Primăria Capitalei renunță temporar la ideea benzii unice pentru autobuze, care a dereglat astăzi circulația în nordul orașului, arătând că au fost constatate unele "puncte nevralgice" și că va relua proiectul imediat după încheierea cursurilor școlare. Vacanța de vară începe pe 17 iunie.

"Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componentă de informare a populației, cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București.

Urmărește-ne și pe Google News

Chiar dacă pentru că efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ", a transmis primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Luni dimineața, traficul la intrarea în București dinspre DN 1 s-a desfășurat cu dificultate, după ce Primăria Capitalei a montat o bandă unică pentru autobuzele RATB pe Șoseaua București - Ploiești, pe sensul de intrare în Capitală.

Mai mulți șoferi au semnalat, pe Facebook, că luni dimineață s-au format cozi încă de la Săftica, unde mașinile stau în coloană și se parcurg cinci kilometri în mai mult de o oră.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliției Capitalei, Ovidiu Munteanu, traficul a fost îngreunat din zona Academiei de Poliție, unde se trece de la trei benzi de circulație la două benzi, și se circulă în coloană până la Casa Presei Libere.

Luni a fost prima zi lucrătoare în care a fost implementată banda unică pentru transportul în comun.

Primăria Capitalei a început vineri înființarea benzilor unice pentru transportul în comun pe Șoseaua București-Ploiești, în sensul spre centru, următoarele lucrări fiind pe Șoseaua Kiseleff, bulevardul Constantin Prezan, Calea Dorobanți, strada George Enescu și bulevardul Magheru.

EXCLUSIV Noile prețuri RCA, pe fiecare firmă de asigurare, pe șofer și pe mașină. Primele calcule concrete, pe cazuri reale CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Noile prețuri RCA, pe fiecare firmă de asigurare, pe șofer și pe mașină. Primele calcule concrete, pe cazuri reale

Problema a fost comentată de consultantul fiscal Gabriel Biriș, fost secretar de stat în Ministerul Finanțelor: "Mega-blocajul de astăzi de la intrarea în București pe DN1 arată cam cât de mult rău poate face o idee general acceptată că fiind bună (bandă pentru autobuze) dacă este implementată fără minte!!!

ps1. Autobuzele pentru care au fost făcute benzile au stat ore întregi blocate în trafic, înainte de gâtuirea făcută după ieșirea din pasaj!!!
ps2. Tot blocate în trafic au stat și salvările, nu o să treacă mult până o să vedem oameni omorâți de imbecilitatea edililor noștri...
ps3. Numai cine nu muncește nu greșește. Important este ca greșeală să fie recunoscută și reparată grabnic. Eventual și cu ceva scuze publice pentru cetățenii plătitori de taxe și impozite care au avut azi de suferit de pe urma unei măsuri absurde..."

"Prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun ale RATB și taxi scade timpul de așteptare în stații, se reduc costurile de exploatare, iar nivelul de poluare se reduce semnificativ. De asemenea, proiectul de realizare de benzi unice va fi coordonat și cu alte măsuri de îmbunătățire a transportului public în București, cum ar fi înnoirea parcului auto al RATB, semaforizarea inteligentă în intersecțiile din Capitală, astfel încât să reușim fluidizarea traficului cât mai rapid”, spunea primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Lucrările de înființare a benzilor unice se vor face și pe Șoseaua Kiseleff, până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), pe bulevardul Constantin Prezan (pe ambele sensuri), pe Calea Dorobanți - între Piața Dorobanți și bulevardul Dacia (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți (sensul spre centru) între bulevardul Dacia și Piața Lahovari, strada George Enescu între Piața Lahovari și Bulevardul Magheru, bulevardul Magheru (sens spre periferie), între C.A. Rosetti și Piața Romană, și bulevardul Magheru (sens spre centru), între Piața Romană și strada George Enescu.

În Capitală sunt, în prezent, benzi de circulație pentru transportul public pe arterele: bulevardul Mihail Kogalniceanu - bulevardul Regina Elisabeta; Splaiul Independentei, porțiunile dintre șoseaua Cotroceni și bulevardul Eroilor și din dreptul Centrului Istoric; bulevardul Unirii, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia; Calea Dorobanți, între bulevardul Dacia și șoseaua Ștefan cel Mare; bulevardul Dacia, între Calea Dorobanți și strada Icoanei; Calea Griviței, între Piața Mureș și strada Caraiman, pe sensul Gara de Nord; bulevardul Mareșal Constantin Prezan, între Piața Arcul de Triumf și Piața Charles de Gaulle.

viewscnt
Afla mai multe despre
trafic
dn1
banda unica ratb