Un număr din ce în ce mai mare de americani poartă keffiyeh, o eșarfă asociată în mod tradițional cu palestinienii, vânzările înregistrând o creștere semnificativă după debutul războiului din octombrie dintre Israel și Hamas, susțin distribuitorii americani, transmite Reuters.
„A fost ca un declanșator. Deodată, avem sute de oameni pe site care simultan cumpărau tot ce puteau”, spune Azar Aghayev, distribuitor pentru SUA la firma Hirbawi, singurul producător de keffiyeh din Cisiordania. „În două zile, stocul pe care îl avem s-a epuizat și, mai mult, a fost supravândut”, precizează Azar Aghayev, arată Agerpres.
Hirbawi, care este o marcă înregistrată, își vinde eșarfele la nivel internațional via site-urile din SUA și Germania precum și pe Amazon. În prezent toate cele 40 de versiuni de eșarfe keffiyeh prezentate pe site-ul din SUA sunt vândute complet, spune Aghayev.
Pe Amazon.com, în perioada cuprinsă între 7 octombrie și 2 decembrie, numărul de eșarfe keffiyeh vândute a crescut cu 75% comparativ cu precedentele 56 de zile, arată datele firmei de cercetare de piață Jungle Scout.
Chiar dacă Hirbawi este cel mai cunoscut producător de eșarfe keffiyeh există și alți producători, inclusiv mici artizani dar și mari companii, precum producătorul de articole de lux Louis Vuitton, care a vândut o versiune proprie în 2021.
Vânzările de eșarfe keffiyeh au decolat chiar dacă au existat cazuri în care cei care au purtat astfel de eșarfe au fost vizați de abuzuri verbale și fizice. În cel mai grav incident, luna trecută trei studenți de origine palestiniană, dintre care doi purtau eșarfe keffiyeh, au fost împușcați în Burlington, Vermont, în timp ce se plimbau.
Cu toate acestea, cererea nu pare să fie afectată spun vânzători de keffiyeh. „Dacă aș avea în stoc 20.000 de keffiyeh le-am vinde pe toate”, spune Morgan Totah, fondatoarea Handmade Palestine, un grup cu sediul în orașul palestinian Ramallah, care vinde online produsele realizate de artizanii locali.