România - dată exemplu negativ în NATO. Fost comandant american al trupelor SUA povestește ce a pățit

Politic   
România - dată exemplu negativ în NATO. Fost comandant american al trupelor SUA povestește ce a pățit

Europa trebuie să-și dezvolte o infrastructură feroviară eficientă.

Aceasta este neceară pentru a-și spori capacitatea de reacție și de transport rapid al trupelor NATO, semnalează generalul Ben Hodges, fost comandant al trupelor SUA în Europa.

Urmărește-ne și pe Google News
Magistrala M2 de metrou va fi extinsă CITEȘTE ȘI Magistrala M2 de metrou va fi extinsă
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Într-un interviu acordat revistei de specialitate Rail Freight, generalul american a povestit o întâmplare din România, când transportul tehnicii grele pe calea ferată s-a dovedit a fi singura soluție pentru a traversa Carpații, din cauza proastei infrastructuri rutiere din țara noastră.

„Am devenit interesat în mobilitata militară prin 2015-2016, în perioada când încă eram comandant al trupelor americane în Europa și SUA tocmai începuseră să desfășoare mici unități în Estonia, Letonia, Lituania și Polonia, ca parte a prezenței înaintate a NATO”, a spus Hodges.

„Am observat că aveam probleme în a primi piese de schimb la una din unități. L-am întrebat pe comandantul unității: «Care e problema? De ce nu primiți piesele?».

Și mi-a răspuns: «Nu putem muta echipament militar peste graniță, dintr-o țară în alta, e multă hârțogărie de completat»”, arată Digi 24.

Volvo și-a adus înapoi CEO-ul din cea mai performantă perioadă a companiei CITEȘTE ȘI Volvo și-a adus înapoi CEO-ul din cea mai performantă perioadă a companiei

Fostul șef al trupelor SUA în Europa a adăugat că aceasta a fost o lecție importantă pe care a învățat-o. 

„M-am gândit că cineva face glume pe seama mea. Vorbim despre țări NATO care, în același timp, sunt țări UE și, cu toate astea ai nevoie de tot felul de permise pentru a traversa granițele. Și nu vorbesc despre tancuri aici, ci doar despre niște piese de schimb”, a spus Hodges.

Generalul american a spus că respectiva situație întâmpinată în țările baltice reflectă „o problemă majoră în privința transportului militar pe calea ferată în Europa”.

„În România, nu s-a putut pe șosea”

Hodges spune că, în privința mobilității militare, factorul cheie îl reprezintă viteza. „Totul ține de descurajare: rușii trebuie să vadă că noi ne putem muta trupele mai repede decât ei”. Iar calea ferată este importantă, în opinia lui Ben Hodges, „deoarece așa îți poți muta foarte rapid tehnica grea de luptă: tancuri, obuziere, vehicule de luptă”.

Generalul american Ben Hodges a dat apoi un exemplu din România.

DECIZIE Taxe majorate pentru plăcuțe de înmatriculare. Dublare în unele cazuri CITEȘTE ȘI DECIZIE Taxe majorate pentru plăcuțe de înmatriculare. Dublare în unele cazuri

„Calea ferată se dovedește a fi crucială în transportul echipamentelor grele în locuri în care altfel ar fi dificil de transportat. Spre exemplu, transportul unui vehicul militar greu peste munții Carpați în România nu s-a putut face pe șosea”, a spus Ben Hodges care a adăugat că „aici (în România), singura opțiune a fost calea ferată”.

Pentru îmbunătățirea transportului trupelor NATO în Europa cu ajutorul căilor ferate, Ben Hodges a numit trei factori esențiali: piedicile de ordin juridic sau diplomatic, starea infrastructurii feroviare și capacitatea de transport. „Nu are legătură cu cât de repede circulă trenul propriuzis, ci cu cât de repede poți să faci să muți un lucru din punctul A în punctul B”, a explicat fostul comandant al trupelor SUA în Europa, Ben Hodges.

În acest context, generalul a vorbit despre necesitatea creării unui „Schengen militar”.

De asemenea, generalul SUA a spus că infrastructura devine „inadecvată, cu cât mergi mai mult spre Est”.

„De exemplu, transportul unui sistem Patriot devine foarte dificil dacă pe traseu ai poduri sau tuneluri care nu permit traversarea sa. Majoritatea tunelurilor din Europa ar trebui să permită transportul pe calea ferată a unui lansator Patriot, dar e suficient să existe un singur tunel inadecvat pe traseu pentru a te opri”, a mai spus Hodges în interviul pentru Rail Freight.

Ryanair - amendă și proces cu un călător care a fumat în avion CITEȘTE ȘI Ryanair - amendă și proces cu un călător care a fumat în avion

O altă problemă o reprezintă faptul că țările baltice au încă ecartament pe sistem sovietic, de 1520 milimetri, în timp ce restul Europei, inclusiv România, are ecartament standard, de 1435 mm.

Pentru a preîntâmpina aceste probleme logistice ce reduc drastic mobilitatea trupelor NATO, țările europene încearcă, de 10 ani de zile, să finalizeze proiectul „Rail Baltica”, pentru trecerea celor trei țări la ecartamentul standard.

viewscnt
Afla mai multe despre
nato
tren